Jong FC Volendam onderuit tegen koploper Quick Boys

• zaterdag, 08 okt 2022

Koploper Quick Boys was afgelopen zaterdag in Katwijk de tegenstander van de equipe van Kizito Musampa. Een prettig weerzien met onder anderen Jim Beers, Dyllandro Panka en Nick Runderkamp was het niet, want de Volendammers verloren, ondanks een prachtige vrije trap van Joey Antonioli en een droge poeier van Milan de Haan. Het werd 4 - 2 voor Quick Boys.

Na amper tien minuten spelen keken de Volendammers tegen een ruime achterstand aan. Nadat Joey Antonioli zijn kans door Paul van der Helm onschadelijk gemaakt zag worden, kwam Quick Boys in beweging. Youssef El Kachati slalomde langs aanvoerder Jay Koorndijk en handlanger Waleed Ait Abdehllah, waarna hij vervolgens goalie Kayne van Oevelen passeerde: 1 - 0. Amper bekomen van de schrik moesten de oranjehemden een paar minuten later weer een tegendoelpunt incasseren. Bram Franken dribbelde de Volendamse zestien in, om vervolgens de bal op Jim Beers af te leggen. De ex-speler van FC Volendam faalde niet, waardoor Quick Boys na amper tien minuten spelen al een 2 - 0 voorsprong had genomen. Na een half uur spelen, gaven de Volendammers gehoor terug. Antonioli krulde een vrije trap prachtig de linkerbovenhoek in, waardoor de oranjehemden weer goede moed kregen.

Echter bleek dat Quick Boys de aansluitingsgoal niet accepteerde. Franken won het sprintduel van Billy van Duijl en gaf voor op Ravelino Junte. Laatstgenoemde haalde hard uit, waardoor sluitpost Van Oevelen niet op tijd de bal kon wegwerken. Hierdoor zag hij het leer onder zijn arm tegen het net verdwijnen. Deze stand bleek gelijk de ruststand: 3 - 1.

Bijkomen

In de openingsfase van het tweede bedrijf, gaven beide ploegen elkaar tijd om op adem te komen. Zowel Quick Boys als Jong FC Volendam creeërden weinig kansen. Pas na een kwartier, vond de bal het net. Helaas bleek dit het Volendamse net te zijn. El Kachati maakte zijn tweede van de middag, nadat hij van Runderkamp een goede steekbal dwars door het centrum kreeg. Een simpel schot richting de rechterhoek was genoeg om Van Oevelen te passeren: 4 - 1.

Halverwege de tweede helft mocht Jong FC Volendam nog hoop putten op een beter resultaat toen Antonioli na een overtreding van Van der Helm een strafschop mocht nemen. De doelman maakte zijn fout goed door de bal te stoppen waardoor de marge ongewijzigd bleef. In de slotfase van de westrijd, kwam Jong FC Volendam toch weer tot scoren. Milan de Haan kon profiteren van slap verdedigen bij de blauw-witten en schoot de bal in de verre hoek achter Van der Helm voor 4 - 2.

OFC-thuis

Zaterdag ontvang Jong FC Volendam OFC in het Kras Stadion. De promovendus, met ex-(FC) Volendammers Darryl Baly, Eric Veerman, Max Veerman en Niels Springer, trapt af tegen Jong FC Volendam om 15.00 uur.

Scoreverloop:
6' Youssef El Kachati 1 - 0
11' Jim Beers 2 - 0
30' Joey Antonioli 2 - 1
33' Ravelino Junte 3 - 1
57' Youssef El Kachati 4 - 1
87' Milan de Haan 4 - 2

Opstelling Quick Boys: Paul van der Helm; Chima Bosman, Aleksander Bjelica; Jeffrey Ket (46. Ivailo Staal), Tyrone Owusu; Jim Beers (46. Nick Runderkamp), Mohamad Mahmoed (46. Nigel Nwankwo), Bram Franken; Ravelino Junte, Youssef El Kachati, Dyllandro Panka ( 57. Danny van den Meiracker) (67. Levi van Duijn)

Opstelling Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Waleed Ait Abdellah, Jay Koorndijk, Josh Flint; Déron Payne, Joey Antonioli, Billy van Duijl (66. Roviën Ostiana), Milan de Haan, Givairo Read (44. Casper Elberse); Quincy Hoeve (77. Ezechiel Fiemawhle), Leon Maloney (64. Milan Engelander)

Tekst: Stefan van Nierop
Foto's: ProShots / Toon Dompeling