Jong FC Volendam ontvangt oranje getint Koninklijke HFC in eerste thuiswedstrijd 22/23

• woensdag, 24 aug 2022

Zaterdag speelt Jong FC Volendam haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2022-2023. Dit doet zij tegen Koninklijke HFC. Na de 7-0 nederlaag van afgelopen weekend, heeft de equipe van Kizito Musampa een hoop goed te maken. De aftrap is om 15:00 uur in het Kras Stadion.

Kijkend naar het team van de bezoekers uit Haarlem, kan je wel stellen dat er een oranje tint aan dit duel zit. Oud-Volendammers Mitchel Michaelis, Gerry Vlak en John Hilton zullen terugkeren naar het oude, vertrouwde Kras Stadion. Michaelis stond zestien keer namens FC Volendam onder de lat. Vlak speelde eenenzeventig wedstrijd aan De Dijk. Hilton maakte afgelopen seizoen in de seizoensopener tegen FC Eindhoven zijn debuut in de hoofdmacht van FC Volendam. Voor Het Andere Oranje kwam hij uiteindelijk negen keer uit.

Afgelopen weekend stond Koninklijke HFC tegenover SV Spakenburg. De Haarlemmers wonnen in een spannend duel met 2 - 1 van De Blauwen. Het werd nog even spannend, want de aansluitingstreffer van Spakenburg viel in minuut 85. Toch wisten de Koninklijken de driepunter te verzilveren. Afgelopen seizoen werd de ploeg van Gert Jan Tamerus derde in de Jack's League. Ook zijn ze verzekerd van deelname aan de KNVB Beker; dit doordat zij de winnaar van de Derde Periode zijn geworden.

Voor Volendammer Déron Payne zal het een weerzien zijn met zijn oud-ploeggenoten. De verdediger tekende afgelopen zomer een contract voor FC Volendam, die hem overnam van de club uit Haarlem. Payne speelde eenentwintig wedstrijden voor Koninklijke HFC.

Één uit vier

Een mooi uitkijken naar de wedstrijd is het niet, want als we kijken naar de onderlinge resultaten, wist Jong FC Volendam nog nooit te winnen van HFC. Slechts één keer wisten de Volendammers gelijk te spelen, de andere drie ontmoetingen liepen uit tot een winstpartij voor de Haarlemmers.

Laatste vier ontmoetingen

09-04-2022 | Koninklijke HFC - Jong FC Volendam: 3 - 1
Ezechiel Fiemawhle
30-10-2021 | Jong FC Volendam - Koninklijke HFC: 1 - 1
Koen Blommestijn
08-02-2020 | Koninklijke HFC - Jong FC Volendam: 4 - 0
26-10-2019 | Jong FC Volendam - Koninklijke HFC: 3 - 6

Mike Eerdhuijzen, Youssef Blel en Brian Plat

Arbitrage

De wedstrijd van aanstaande zaterdag staat onder leiding van Mike de Bruin. Hij zal bijgestaan worden door Dyon Reinshagen en Ricardo Pieterse.

Bezoekersinformatie

Alle fans met een seizoenkaart kunnen gratis naar de wedstrijd. Ook is het mogelijk om aan de deur losse tickets te kopen. Voor volwassenen kost een ticket € 10,-. Voor kinderen € 5,-.

- Het stadion is vanaf een uur voor aanvang open.
- Vergeet niet je seizoenkaart of losse ticket.
- De horecapunten zijn geopend.
- Het Kras Stadion is cashless. Er kan alleen betaald worden met pin of consumptiemunten. Consumptiemunten zijn te koop in de fanshop. Gelieve met pin te betalen.

Kan je de wedstrijd niet bijwonen, maar wil je wel alles volgen, dan kun je de wedstrijd live volgen via ons Twitterverslag. Ook via de hashtag #JVOHFC is alles te volgen.

Persinformatie

Voor alle thuiswedstrijden van Jong FC Volendam dient iedereen van de pers via e-mail een accreditatie aan te vragen bij de perschef van Jong FC Volendam. Je aanmelding kan verzonden worden naar stefan.vannierop@fcvolendam.org