Jong FC Volendam op bezoek bij Kevin Visser en Co.

• vrijdag, 28 okt 2022

Zondag treft Jong FC Volendam de Amsterdamse club AFC. De nummer vier van de Jack’s League heeft geen goede herinneringen aan het Oranje van Kizito Musampa. Vorig seizoen werd het een ruime overwinning voor de Volendammers. Of dat deze editie weer het geval is, zien we om 15:00 uur op Sportpark Goed Genoeg.

Het AFC van Benno Nihom doet goede zaken dit seizoen. Overwinningen werden geboekt op IJsselmeervogels, Katwijk, Rijnsburgse Boys, Jong Sparta Rotterdam, FC Lisse en Spakenburg. Tegen TEC, Koninklijke HFC en HHC kwam het niet verder dan een gelijk spel. Tegen Derde Divisionist Staphorst verloren de Amsterdammers via penalty’s, waardoor het bekeravontuur daar ophield.

De gevaarlijkste mannen aan Amsterdamse zijde zijn Raily Ignacio en Melvin Platje. Beide heren staan op vier goals, waar Ignacio ook nog drie assists op zijn naam kan bijschrijven. Verdere bekende namen in de selectie van AFC zijn oud-FC Volendam-spelers Kevin Visser, Mohamed Betti, Melvin Platje en Jordi van Stappershoef. Visser speelde 144 wedstrijden in het oranje, waaronder de befaamde promotiewedstrijd tegen FC Den Bosch. Betti kwam 97 keer uit voor Volendam. Platje speelde 110 wedstrijden aan De Dijk en Van Stappershoef stond 23 keer onder de Volendamse lat.

Afwezige Blom

Jong FC Volendam moet het de aankomende twee wedstrijden doen zonder Jordi Blom. De snelle aanvaller kreeg tijdens het uitduel tegen FC Lisse een rode kaart. Nadat FC Volendam in beroep was gegaan om de straf te seponeren, kreeg het gister te horen van KNVB dat Blom voor drie duels geschorst is. Tegen Quick Boys zat Blom er al een uit, maar tijdens de zaak vervalt de straf tijdelijk, waardoor hij tegen OFC speelgerechtigd was. Gelukkig voor de Volendammers, want tegen OFC hielp hij met een mooie goal zijn ploeg de gasten te verslaan: 2 - 0.

Spektakel

Vorig seizoen won Jong FC Volendam tweemaal van AFC. De keer daarvoor vielen er maar liefst tien goals. Een voorafgaand spectaculaire wedstrijd in het verschiet dus!

Laatste drie duels

02-04-2022 | Jong FC Volendam – AFC: 2 – 0
Koen Blommestijn en Milan de Haan
16-10-2021 | AFC – Jong FC Volendam: 1 – 3
Joey Antonioli, Achraf Douiri en Koen Blommestijn
14-09-2019 | Jong FC Volendam – AFC: 4 – 6
Youssouf Blel (2x), Derry John Murkin en Roy Tol

Arbitrage

De wedstrijd van aanstaande zaterdag staat onder leiding van Sam Dröge. Hij zal bijgestaan worden door Tim Heuvelmans en Jack Koornneef. Pascal Smeenk is aangesteld als vierde official.