Jong FC Volendam op jacht naar eerste winst in Noordwijk

• dinsdag, 05 apr 2022

Na de overtuigende winstpartij van afgelopen zaterdag, speelt Jong FC Volendam dinsdagavond om 20:00 uur tegen Noordwijk. Thuis deelde beide ploegen de punten, nadat in de slotfase Dylan Rietveld de 2 – 2 maakte. Vanavond de kans om wél de driepunter te verzilveren.

De ploeg uit Noordwijk doet goede zaken de laatste weken. Met 34 punten staat het op de achtste plaats van de ranglijst, één plekje boven Jong FC Volendam. Afgelopen zaterdag speelde het met 1 – 1 gelijk tegen GVVV, de week daarvoor verloor het met 2 – 3 van Spakenburg, daarna volgden een reeks van drie gewonnen wedstrijden. De gevaarlijkste speler aan Noordwijkse zijde is Emiel Wendt. De spits vond dit seizoen al vier keer het net en was goed voor drie assists. In de thuiswedstrijd tegen Volendam scoorde hij de aansluitingstreffer.

Tijd voor revanche

In de oefencampagne voor de start van het seizoen, oefende Jong FC Volendam in Sportpark Duinwetering. Toen verloren de Volendammers met 2 – 0. De keer daarvoor won Noordwijk overtuigend van de Oranjehemden

Laatste drie ontmoetingen
11-09-2021 | Jong FC Volendam – Noordwijk: 2 – 2

Koen Blommestijn 2x
14-08-2021 | Noordwijk – Jong FC Volendam: 2 – 0
14-12-2019 | Noordwijk – Jong FC Volendam: 5 – 1

Youssouf Blel

Arbitrage en Twitter

De wedstrijd van aanstaande zaterdag staat onder leiding van Johan Jensch. Langs de zijlijnen worden Frank Winter en Jamie van Dijk ingezet om Jensch te assisteren. De vierde official-rol wordt ingevuld door Arthur Midden.

De wedstrijd is live te volgen via het Twitter-account van FC Volendam. Via de hashtag #noojvo kun je alle hoogtepunten van de wedstrijd volgen.

Foto's: Jan Mulder