Jong FC Volendam sluit competitie af tegen Excelsior Maassluis

• donderdag, 02 jun 2022

Voor Jong FC Volendam staat aanstaande zaterdag de laatste wedstrijd van de competitie op het programma. Voordat zij het play-offs tweeluik met Almere City FC aangaan, komt eerst Excelsior Maassluis op bezoek. De aftrap is om 15.30 uur in het Kras Stadion.

De ploeg uit Maassluis bezet momenteel de negende plaats op de ranglijst van de Jack's League. De plek die Jong FC Volendam eigenlijk wilde hebben. Als de Volendammers die plek hadden veroverd, onliepen zij Jong Almere City FC. Meer info over dat duel vind je hier. De laatste reeks wedstrijden van Maassluis vallen niet tegen. Van Spakenburg wist de ploeg van Dogan Corneille 4 - 0 te winnen. Een paar dagen daarvoor verloren de Maassluizenaren van AFC met 2 - 1. Van Katwijk won het 1 - 0, de week daarvoor een 3 - 0 verliespartij tegen de beloftes van Sparta Rotterdam. Niet een al te slechte reeks, dus.

Vincent van den Berg is de meest gevaarlijkste man bij Excelsior. Met tien doelpunten en twee assists mag hij zich MVP van Excelsior Maassluis noemen. Verder zijn Gabri Urbanus en Dave van Delft ook niet de minste spelers. Voor de defensie van Volendam de taak om dit trio te stoppen. Voor Van Delft is het nog maar de vraag of hij zal aantreden tegen de Volendammers. Tijdens het duel tegen AFC, viel de aanvaller geblesseerd uit.

Debuut

Voor FC Volendam-middenvelder Imran Nazih zal Excelsior Maassluis altijd een bijzondere tegenstander zijn. Eerder dit seizoen maakte de jonge Nazih zijn debuut in de Tweede Divisie tijdens het uitduel tegen Excelsior Maassluis.

Nooit saai

Duels tegen Excelsior Maassluis zijn altijd vermakelijk. Een gemiddeld duel tussen Jong FC Volendam en Excelsior Maassluis bevat minimaal drie doelpunten.

Laatste vier ontmoetingen

20-11-2021 | Excelsior Maassluis - Jong FC Volendam: 3 - 2
Koen Blommestijn en Younes Taha
03-10-2020 | Excelsior Maassluis - Jong FC Volendam: 2 - 3
Jim Beers, Josh Flint en Roy Tol
18-01-2020 | Excelsior Maassluis - Jong FC Volendam: 3 - 2
Samir Ben Sallam en Victor van Montfort
24-08-2019 | Jong FC Volendam - Excelsior Maassluis: 4 - 1
Martijn Kaars, Youssouf Blel, Roy Tol en Taye Lee

Arbitrage en live-verslag

De wedstrijd staat zaterdag onder leiding van arbiter Maurice Paarhuis. Aan de zijlijnen wordt hij geassisteerd door Frank Winter en Ruben Reinds. De vierde official is Marcel Roeleveld. Kun je zaterdag niet aanwezig zijn bij de wedstrijd, maar wil je wel de wedstrijd volgen? Via ons Twitteraccount wordt live verslag gedaan. Via de hashtag #jvoexc is alles te volgen.

Bezoekersinformatie

Alle fans met een seizoenkaart kunnen gratis naar de wedstrijd. Ook is het mogelijk om aan de deur losse tickets te kopen. Voor volwassenen kost een ticket € 10,-. Voor kinderen € 5,-.

- Het stadion is vanaf een uur voor aanvang open.
- Vergeet niet je seizoenkaart of losse ticket.
- De horecapunten zijn geopend.
- Het Kras Stadion is cashless. Er kan alleen betaald worden met pin of consumptiemunten. Consumptiemunten zijn te koop in de fanshop. Gelieve met pin te betalen.

Persinformatie

Voor alle thuiswedstrijden van Jong FC Volendam dient iedereen van de pers via e-mail een accreditatie aan te vragen bij de perschef van Jong FC Volendam. Je aanmelding kan verzonden worden naar stefan.vannierop@fcvolendam.org.

Foto's: Wessel Dekker/Orange Pictures