Jong FC Volendam na goede start onderuit tegen HHC

• zondag, 24 nov 2019

Ondanks een goed eerst half uur in het Kras Stadion stond Jong FC Volendam tegen HHC na negentig minuten opnieuw met lege handen. De Volendammers kwamen nog wel op voorsprong, maar een slordige tweede helft leverde een 3-1 overwinning op voor de bezoekers uit Hardenberg.

In navolging van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie werd ook voorafgaand aan het duel tussen Jong FC Volendam en HHC Hardenberg in de eerste minuut niet gevoetbald. De supporters van HHC staken gelijktijdig een blad in de lucht met de tekst Stop Racism.

Na een aftastende openingsfase tekende HHC voor het eerste wapenfeit. Serginho Fatima probeerde Barry Lauwers te verrassen in de korte hoek, maar de sluitpost van Jong FC Volendam was snel bij de grond. Even later leek Youssef Blel een niet te missen kans te krijgen op de openingstreffer, maar de aanvaller schoot de bal over het doel van Sander Danes.

Op het half uur was daar dan toch de niet onverdiende voorsprong voor de ploeg van Berry Smit. Na een schitterende steekpass van captain Mike Eerdhuijzen bediende Ibrahim El Kadiri de mee opgekomen Kevin van Gasteren, die vervolgens feilloos afrondde, 1-0. Lang kon Jong FC Volendam echter niet van de voorsprong genieten. Vijf minuten later hingen de bordjes namelijk al weer gelijk. Na druk op het doel van keeper Lauwers drukte Jurjan Mannes af; 1-1. Daarna werd het spel slordiger en kroop het duel richting de rust.

Slordig
De tweede helft begon waar de eerste helft was geëindigd. Beide ploegen leden veel balverlies en behoudens enkele afstandsschoten waren er geen grote kansen. Na een klein uur voetballen moest Sjors Kramer geblesseerd het veld verlaten en werd hij vervangen door Dean James. Door het uitvallen van verdediger moest de Volendamse defensie zich opnieuw formeren. HHC rook zijn kans schoon en voerde de druk langzaam op.

Rob van der Leij zette de bezoekers na 67 minuten op een 2-1 voorsprong. De aanvaller van HHC gleed een voorzet van de rechterkant binnen. Zeven minuten later moest Lauwers de bal opnieuw uit het net vissen. Met een kopie van het tweede doelpunt tekende Van der Leij voor zijn tweede treffer; 1-3.

Jong FC Volendam kon in het laatste kwartier geen vuist meer maken en zag HHC nog bijna een vierde treffer produceren. HHC neemt ondanks een sterke openingsfase van de thuisploeg drie punten uit Volendam. Volgende week reist Jong FC Volendam af naar Veenendaal voor de wedstrijd tegen GVVV.

Scoreverloop:
29' - Kevin van Gasteren 1-0
34’ - Jurjan Mannes 1-1
67’ - Rob van der Leij 1-2
74’ - Rob van der Leij 1-3

Opstelling Jong FC Volendam:
Barry Lauwers, Brian Plat, Sjors Kramer (57’ Dean James), Mike Eerdhuijzen ©, Darryl Baly, Kevin van Gasteren (74’ Max Veerman), Darius Johnson, Samir Ben Sallam, Youssef Blel (61’ Dyllandro Panka), Victor van Montfort, Ibrahim el Kadiri.

Opstelling HHC Hardenberg:
Sander Danes, Serginho Fatima, Danny Bouws, Stephen Warmolts, Ashwin Manuhutu, Joël Amakodo, Jurjan Mannes, Glenn Kobussen, Nick de Bondt (57’ Rick Hemmink), Rob van der Leij, Ravelino Junte (46’ Rutger Etten).

Gele kaarten:
Brian Plat (JVO), Ravelino Junte (HHC)

Scheidsrechter:
Bilal Sahiner (Oss)