Jong FC Volendam tegen Spakenburg op andere locatie

• donderdag, 05 mei 2022

Aanstaande zaterdag speelt Jong FC Volendam een ‘thuiswedstrijd’ tegen Spakenburg. Thuis is het niet helemaal; vanwege de huldiging van FC Volendam de volgende dag, 8 mei, is het stadion omgetoverd tot feesthal. Hierdoor spelen Jong FC Volendam en Spakenburg de wedstrijd eenmalig op het terrein van EVC, Edam. De aftrap is om 14:30 uur. Uitpubliek is niet toegestaan.

De nummer tien van de Jack’s League heeft zich goed hersteld dit seizoen. De Spakenburgers stonden op de degradatieplekken, maar heeft toch de weg terug naar boven gevonden. Afgelopen weken wonnen de blauw-witten van De Treffers, ASWH en tegenstander van vorige week Kozakken Boys. Tussendoor verloor het wel van TEC en Quick Boys. Met vijf punten meer dan Volendam, staan ze dan ook vijf plekken boven de Oranjehemden. De mannen van Chris de Graaf hebben nog een zwaar programma in het verschiet. Zo ontmoeten zij de buren IJsselmeervogels, HFC, Scheveningen, Excelsior Maassluis en Rijnsburgse Boys nog. Er kan nog van alles gebeuren!

De gevaarlijkste man van Spakenburg is Floris van der Linden. De topscorer van Jack’s League wist al tweeëntwintig doelpunten tegen de touwen te schieten, vier meer dan Koen Blommestijn. Een mooie spitsenclash in het verschiet dit weekend dus.

Weg omhoog

Jong FC Volendam won afgelopen weekend, na vijf nederlagen, overtuigend van Kozakken Boys. In Werkendam werd, door goals van Lequincio Zeefuik, tweemaal Koen Blommestijn en tweemaal Tayrell Wouter, met 3 - 5 gewonnen. Na de 3-5 overwinning, moeten de heren van Musampa de resterende reeks wedstrijden winnen om zo play-offs mis te lopen. Dit gebeurt alleen als zij in de top negen eindigen. Met De Treffers-thuis, TEC-uit, Rijnsburgse Boys-thuis, Quick Boys-uit en Excelsior Maassluis-thuis nog in het verschiet, hebben ze nog een aardige uitdaging te gaan.

Spakenburg en Jong FC Volendam zijn geen onbekenden van elkaar. De twee teams kwamen elkaar al vijf keer eerder tegen. In deze vijf duels moesten zij drie keer de punten delen. Één keer won Volendam, zo ook één keer Spakenburg.

Laatste vijf duels

21-08-2021 | Spakenburg – Jong FC Volendam: 2 – 2
Jim Beers en Achraf Douiri
29-02-2020 | Spakenburg – Jong FC Volendam: 1 – 1
Dyllandro Panka
28-09-2019 | Jong FC Volendam – Spakenburg: 1 – 1
Micky van de Ven
21-04-2018 | Jong FC Volendam – Spakenburg: 2 – 0
Jordy Hilterman en Kay Tejan
02-12-2017 | Spakenburg – Jong FC Volendam: 2 – 0

Arbitrage en Twitterverslag

De wedstrijd staat zaterdag onder leiding van scheidsrechter Robin Vereijken. Aan de zijlijnen wordt hij geassisteerd door David Kloekke en Patrick Otten. De vierde official is Roy Labeur. Kun je zaterdag niet aanwezig zijn bij de wedstrijd, maar wil je wel de wedstrijd volgen? Via ons Twitteraccount wordt live verslag gedaan. Via de hashtag #jvospa is alles te volgen.

Persinformatie

Voor alle thuiswedstrijden van Jong FC Volendam dient iedereen van de pers via e-mail een accreditatie aan te vragen bij de perschef van Jong FC Volendam. Je aanmelding kan verzonden worden naar stefan.vannierop@fcvolendam.org

Foto's: ProShots / Remko Kool