Jong FC Volendam trapt competitie af in Katwijk

• woensdag, 17 aug 2022

De bal gaat weer rollen in de Jack’s League. Jong FC Volendam doet dat aanstaande zaterdag op bezoek bij regerend kampioen VV Katwijk. De aftrap op Sportpark De Krom is om 15:30 uur.

VV Katwijk heeft een prima voorbereiding gedraaid. Van de tien oefenduels wonnen zij er vijf. Tegen het PEC Zwolle van oud Katwijk-trainer Dick Schreuder won het 2 – 1. Ook van ODIN ’59, sv Urk, Voorschoten ’97 en Jong Willem II werd gewonnen. Tegen divisiegenoot Koninklijke HFC werd gelijkgespeeld, evenals tegen Telstar en Jong Feyenoord. Van Jong AZ werd met ruime cijfers verloren: 0 – 5 voor de Alkmaarders. Verassend genoeg wonnen de kampioenen niet tegen Ter Leede. Van de Derde Divisionist werd met 3 – 1 verloren.

De Katwijkers hebben zich versterkt met een handjevol nieuwe spelers. Zo komt Hugo Botermans over van Excelsior Rotterdam. Ook Jean-Paul van Leeuwen, die afgelopen seizoen nog voor Excelsior Maassluis uitkwam, speelt dit jaar in het oranje. FC Volendam-jeugdexponent Robin Schulte speelt tegenwoordig ook voor VV Katwijk. De middenvelder speelde zeventien duels voor Jong FC Volendam in de Tweede Divisie en mocht tegen Jong Ajax zijn debuut in het betaalde voetbal maken. Tegen zijn oude ploeg kan hij dus zijn officiële debuut voor Katwijk maken. De laatste nieuwe aanwist is Milan Kooij, die FC Boshuizen achter zich laat voor de Tweede Divisionist.

Handhaving Tweede Divisie

Voor Jong FC Volendam was het niet vanzelfsprekend dat zij dit seizoen weer in de Jack's League zouden uitkomen. Ondanks een keurige elfde plaats, moesten zij alsnog een play-off tweeluik tegen Almere City onder 21 spelen. In Almere verloren de mannen van Kizito Musampa met 0 - 1, maar in eigen huis gaven de Volendammers voetballes aan het Almere van destijds Hedwiges Maduro: 3 - 0. Door deze overwinning speelt het beloftenteam van FC Volendan ook aankomend seizoen weer in de Tweede Divisie.

Doelpuntrijke wedstrijden

Katwijk is in competitieverband vooralsnog ongeslagen tegen de Oranjehemden. Afgelopen seizoen kwam de equipe van Kizito Musampa razendsnel op een 0 – 2 voorsprong, maar in de slotfase van de wedstrijd was het notabene oud FC Volendam-verdediger Raoul Esseboom die Katwijk langs Jong FC Volendam kopte.

Laatste vier ontmoetingen

12-03-2022 | VV Katwijk – Jong FC Volendam: 3 – 2
Rob Tol en Jim Beers
25-09-2021 | Jong FC Volendam – VV Katwijk: 0 – 3
13-07-2021 | VV Katwijk – Jong FC Volendam: 3 – 4 (Vriendschappelijk)

Jordi Blom, Younes Taha en Tayrell Wouter (2x)
12-01-2020 | Jong FC Volendam – VV Katwijk: 2 – 3
Kevin van Gasteren en Brian Plat

Arbitrage en Twitterverslag

De wedstrijd in Katwijk staat onder leiding van Dave de Vries. Aan de zijlijnen staan Nicolet Bakker en Wouter Linders paraat om De Vries te assisteren. De vierde official-rol is weggelegd voor Remon Tulen.

De wedstrijd is te volgen via het Twitteraccount van FC Volendam. Ook via de hashtag #katjvo is alles te volgen

Foto’s: Jan Mulder
Tekst: Stefan van Nierop