Jong FC Volendam treft in vorm verkerend Scheveningen

• donderdag, 23 mrt 2023

Afgelopen weekend werd Jong FC Volendam een vrij weekend gegund. Dit weekend is het tijd om naar Den Haag te trekken voor een weerzien met Scheveningen. De aftrap in Sportpark Houtrust is om 14:30 uur.

De ploeg van John Blok staat momenteel veertiende, drie plekken hoger dan Jong FC Volendam. De Schollekoppen hebben tien punten meer dan De Wijdbroeken. Voor Jong FC Volendam staat er een hoop druk op de wedstrijd, want voor aansluiting met de concurrentie moet er gewonnen worden in 's-Gravenhage.

De afgelopen speelronde won Scheveningen spectaculair van Spakenburg met 0 - 1. De week daarvoor hield het drie punten in eigen huis door met 2 - 0 van FC Lisse te winnen. De wedstrijden daarvoor sprokkelde het twee punten uit gelijke spelen tegen Kozakken Boys en Jong Sparta Rotterdam. Voor Jong FC Volendam is de laatste punt-winst alweer een poosje geleden. Dat deed het in eigen huis tegen FC Lisse: 2 - 2. De punten zijn hard nodig, dus Jong FC Volendam zal alles op alles moeten zetten om aansluiting te houden met IJsselmeervogels, TEC én tegenstander Scheveningen.

Om op te letten

De man die afgestopt moet worden aan de kant van Scheveningen is Michael de Niet. Met acht treffers en één assist is hij clubtopscorer bij De Schollekoppen. Ook oud-prof Lex Immers weet zowel het net als zijn spelers te vinden. Met vier treffers en evenveel assists draagt hij ook zijn steentje bij. Aan Volendamse zijde zijn Joey Antonioli en Milan de Haan het vaakst trefzeker: 5 goals.

Negatief record

Van de zeven onderlinge ontmoetingen heeft Jong FC Volendam er nooit één gewonnen. Beide ploegen speelden samen in de Derde Divisie en promoveerde dan ook samen naar de Tweede Divisie. Een negatief verleden, waar zaterdag maar al te graag verandering in moet komen.

Laatste vijf onmoetingen

01-10-2022 | Jong FC Volendam - Scheveningen: 0 - 1
16-04-2022 | Jong FC Volendam - Scheveningen: 0 - 2
19-02-2022 | Scheveningen - Jong FC Volendam: 3 - 2

Koen Blommestijn (2x)
15-02-2020 | Jong FC Volendam - Scheveningen: 1 - 2
Ibrahim El Kadiri
16-11-2019 | Scheveningen - Jong FC Volendam: 2 - 1
Samir Ben Sallam

Interlands

Jong FC Volendam zal het moeten doen zonder Billy van Duijl, Givairo Read, Imran Nazih en Quincy Hoeve. Het kwartet is opgeroepen voor de (jeugd-)elftallen van Nederland, Marokko en Bonaire. Ook hoofdtrainer Kizito Musampa is, vanwege zijn werkzaamheden als assistent-trainer bij Jong Oranje, afwezig. Rowdy Nossent zal zijn taken overnemen.

Arbitrage en Twitterverslag

De wedstrijd van zaterdagmiddag staat onder leiding van Jaafar Aafouallah. Aan de zijlijnen staan Jordi Been en Devin Noordhoek paraat om Aafouallah te assisteren. Jean Pierre Loontjens zal als vierde official dienen.

Wil je niets missen van dit duel, maar kan je niet live aanwezig zijn? Via ons Twitteraccount is dit duel live te volgen. Ook via #SCHJVO zijn alle hoogtepunten van de wedstrijd te volgen