Jong FC Volendam trekt goede vorm door tegen Roda JC O21

• zaterdag, 20 apr 2024

Jong FC Volendam beleefde zaterdagmiddag een perfecte generale repetitie richting de bekerfinale. Het elftal van trainer Ridwan Schouten had geen kind aan Roda JC O21. De Volendammers wonnen dankzij goals van Caner Demircioglu, Luc van Koeverden en een dubbelslag van Imran Nazih met 4 – 0 in het Kras Stadion.

Jong FC Volendam drong vanaf minuut een aan. Snelle uitbraken en prima combinaties werden in de eerste fase van de wedstrijd gezien. Pas na een ruime twintig minuten kwam het eerste échte gevaar van de wedstrijd toen Nazih vrij mocht uithalen. De middenvelder mikte echter te hoog waardoor de bal over de lat verdween. Een minuut later maakte Nazih de misser goed door loeihard binnen te werken. De spelmaker kreeg de bal nadat Demircioglu deze won in de zestien van Roda en haalde hard uit. De bal eindigde via de onderkant van de lat tegen de touwen: 1 – 0.

Op slag van rust verdubbelde Demircioglu de voorsprong. De aanvaller ontving de bal van de eerste doelpuntenmaker, Nazih, nadat hij zijn duel op het middenveld won. Demircioglu zag ruimte in de verdediging van Roda, maakte daar maar al te graag gebruik van en vond vervolgens de verre hoek: 2 – 0.

Aanhouden

De Volendammers deden geen stapje terug na de rust. Met Nash Bijnoe voor Calvin Twigt werd er gewoon doorgegaan met druk zetten en gaatjes zoeken. Zo werd na een uur spelen de derde treffer genoteerd toen een vrije trap van Ibrahim El Kadiri aan de linkerkant van het veld richting de tweede paal werd gemikt. De bal belandde op het hoofd van invaller Bijnoe, waarna Van Koeverden mocht binnenwerken: 3 – 0.

Dat Imran Nazih het op zijn heupen had liet hij al eerder tijdens de wedstrijd weten, maar met nog twintig minuten te gaan drukte hij helemaal zijn stempel op de wedstrijd. Een prachtige aanval werd ingeluid door Myron Mau-Asam die met een op maat gemaakte steekpass El Kadiri wegstuurde. De rappe aanvaller raasde naar het doel van Roda JC sluitpost Jordy Steins, maar liep zich vast op twee verdedigers. Met een simpel hakje bediende hij Nazih die de bal vervolgens via een wippertje over Steins werkte en de vierde van de middag maakte. Zo wonnen de mannen van trainer Schouten ruim van Roda JC.

Bekerfinale

4 mei vindt om 15:00 uur de bekerfinale tussen Jong FC Volendam en Feyenoord O21 plaats in het Kras Stadion. De entree voor dit duel is gratis.

Scoreverloop:
25’ Imran Nazih 1 – 0
43’ Caner Demircioglu 2 – 0
59’ Luc van Koeverden 3 – 0
67’ Imran Nazih 4 – 0

Gele kaarten:
Nash Bijnoe. Joyce Nsingi, Leroy Been, Julian Tillmans en Edwin Linssen (Roda JC O21)

Opstelling Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Déron Payne, Luc van Koeverden, Billy van Duijl, Myron Mau-Asam; Imran Nazih, Calvin Twigt (46. Nash Bijnoe), Bram van Driel (75. Jermaine Rijssel); Caner Demircioglu, Quincy Hoeve (75. David Petrović), Ibrahim El Kadiri

Opstelling Roda JC O21: Jordy Steins; Julian Tillmans, Thibo van den Branden (70. Bent Driessen), Juul Timmermans (48. Emre Sefer Usta), Ovando Hoever (70. Keanu van Mieghem); Fabio Sposito, Sam Krawczyk (75. Pepijn Hollanders), Wassim Elasri (70. Filip Jansen); Joyce Nsingi, Saydou Bangura, Leroy Been

Tekst: Stefan van Nierop
Foto’s: Chris Dingsdag