Jong FC Volendam trekt naar Rijnsburg voor laatste uitwedstrijd van het jaar

• woensdag, 23 nov 2022

Na de zure nederlaag tegen TEC afgelopen weekend, speelt Jong FC Volendam zaterdag een uitwedstrijd tegen Rijnsburgse Boys. Het is de laatste uitwedstrijd van de Volendammers dit jaar. Tegen De Uien wordt om 15.00 uur afgetrapt.

De nummer vijf uit de Jack’s League doet nog volop mee voor het kampioenschap. Tussen Rijnsburgse Boys en koploper AFC zitten maar zes punten. Puntverlies voor de ploeg van Henk Wisman kan dus fataal zijn. Aan de talenten van Kizito Musampa om vol gas te geven. Rijnsburge Boys heeft de laatste vier wedstrijden acht punten weten binnen te harken. Tegen de tien van Spakenburg werd afgelopen weekend gelijk gespeeld. Van FC Lisse en Kozakken Boys wonnen De Uien. Met Jong Sparta werden de punten gedeeld. In het KNVB Beker-toernooi hield het na één ronde op; De Graafschap was met 1 – 3 te sterk.

Kijkend naar de selectie van Rijnsburgse Boys, zien we wat bekende namen. Oud-FC Volendammers Dani van der Moot, Jordy Hilterman en Sjors Kramer spelen tegenwoordig in het geel-zwart. Laatstgenoemd is wel pas vanaf januari speelrechtig voor De Uien. Kramer doorliep de gehele jeugdopleiding en maakte in 2020 zijn debuut in de hoofdmacht van FC Volendam tijdens het gewonnen duel tegen Almere City. Hij kwam tot acht optredens in de hoofdmacht van de Volendammers. Voor Jong FC Volendam speelde de oud-aanvoerder veertig wedstrijden. Hij scoorde daarin maar één goal. Dat was een kopgoal tegen Excelsior Maassluis. Van der Moot speelde acht wedstrijden voor FC Volendam, waar hij één keer het net vond. Voor Jong FC Volendam speelde hij vijftien wedstrijden en scoorde twintig goals. Voor Rijnsburgse Boys speelde hij alleen dit seizoen al vijftien wedstrijden, waar hij acht treffers tegen de touwen werkte. Hilterman speelde zestien keer in de hoofdmacht van FC Volendam. Daarin was hij twee keer trefzeker. Voor Jong FC Volendam kwam hij negen keer uit, waar hij dertien keer doel trof. Voor Rijnsburgse Boys speelde hij dit seizoen negen wedstrijden, gaf twee assists en scoorde één goal. Ook trainer Wisman heeft een verleden aan De Dijk. Van 2000 tot 2004 was Wiman hoofdtrainer van FC Volendam. In 2003 promoveerde hij zelfs met de Oranjehemden naar de Eredivisie.

Gewaagde tegenstander

Jong FC Volendam en Rijnsburgse Boys zijn geen vreemden van elkaar. Ze stonden in competitieverband vier keer eerder tegenover elkaar. Twee keer wonnen de Volendammers, twee keer de Rijnsburgers en één keer een gelijkspel.

Laatste vier ontmoetingen

24-05-2022 | Jong FC Volendam – Rijnsburgse Boys: 1 – 0
Younes Taha
05-03-2022 | Rijnsburgse Boys – Jong FC Volendam: 1 – 1
Koen Blommestijn
12-09-2020 | Rijnsburgse Boys – Jong FC Volendam: 3 – 0
21-09-2019 | Rijnsburgse Boys – Jong FC Volendam: 1 – 1

Derry John Murkin

Arbitrage en Twitterverslag

De wedstrijd van zaterdagmiddag staat onder leiding van Marc Nagtegaal. Aan de zijlijnen staan Bram Vervoorn en Devin Noordhoek paraat om Nagtegaal te assisteren. Roy Schuurmans zal als vierde official dienen.

Wil je niets missen van dit duel, maar kan je niet live aanwezig zijn? Via ons Twitteraccount is dit duel live te volgen. Ook via #RBBJVO zijn alle hoogtepunten van de wedstrijd te volgen.