Jong FC Volendam weet niet te winnen in eerste oefenduel

• zaterdag, 10 jul 2021

De eerste wedstrijd in de voorbereiding van Jong FC Volendam is geëindigd in een 2-1 verlies tegen HVV Hollandia. Trainer Johan Plat liet in Hoorn veel jongens minuten maken, waaronder veel talenten uit de jeugdopleiding van FC Volendam.

De ploeg van Plat begon de wedstrijd al snel sterk met in de achtste minuut een heerlijke goal van Victor van Montfort op aangeven van Jordi Blom.

Penalty

Een kwartier voor rust kreeg Jong FC Volendam een penalty, nadat Jay Koorndijk werd neergehaald in de zestien. Samir Ben Sallam nam plaats achter de bal, maar deze strafschop werd gekeerd door Hollandia-doelman Huub Schuurman. Kort na de gemiste strafschop was daar Sonny Pronk. Met een keiharde kopbal, liet hij keeper Kayne van Oevelen kansloos toekijken hoe de bal het net raakte.

In de tweede helft kwam er een geheel nieuw elftal op het veld. Veel spelers uit de jeugd mochten zich bewijzen deze helft.

Valse start

Een kwartier na de rust was daar weer Pronk. Hij loopt helemaal vrij en kopt de 2-1 erin. In de slotfase was keeper Joël Van Der Wilt goud waard voor de ploeg van Plat. In de 87ste minuut wist hij Pronk van een hattrick af te houden, twee minuten later wist hij een hard schot van Sven Deen te keren. Enkele seconden later was hij de baas in een 1-op-1 met Jay van Ooien.

Katwijk

De volgende wedstrijd in de oefencampagne is dinsdag 13 juli. Dan is V.V. Katwijk de tegenstander. Deze wedstrijd vindt plaats in Katwijk om 19:30 uur.

Scoreverloop
8’ Victor van Montfort 0-1
36’ Sonny Pronk 1-1
59’ Sonny Pronk 2-1