Jong FC Volendam wil negatieve reeks tegen Scheveningen verbreken

• donderdag, 14 apr 2022

Zaterdag mag Jong FC Volendam het voorprogramma van de hoofdmacht invullen. Dit doen zij tegen Scheveningen. Op bezoek in Den Haag verloren de Volendammers, ondanks een voorsprong, met 3 - 2. In eigen huis de taak om de drie punten naar Oranje toe te trekken. De aftrap vindt plaats om 12:15 uur in het Kras Stadion.

Scheveningen zit momenteel niet in haar sterkste fase. De club uit Zuid-Holland won afgelopen dinsdag van GVVV, maar verspeelde in de eerdere vijf wedstrijden een hoop punten (drie gelijke spelen en één verliespartij). Scheveningen vult momenteel plek twaalf van de ranglijst is, twee plekken lager dan Jong FC Volendam.

Ten opzichte van de laatste opmoeting met Volendam, is er één nieuw gezicht bij Scheveningen: Maarten Rieder. De middenvelder kwam over van ADO Den Haag. Rieder speelde al negen duels voor Scheveningen en vond één keer het net. Dat is niets vergeleken met collega en clubtopscorer Michael de Niet. De aanvaller heeft er inmiddels acht inliggen. Aan de defensie van Volendam de taak om daar geen negen van te maken.

Tweemaal Blommestijn

In het uitduel verloor Jong FC Volendam, ondanks twee goals van Koen Blommestijn. De topscorer van De Oranjehemden was er afgelopen weekend niet bij vanwege een schorsing. Aanstaande zaterdag is hij weer inzetbaar.

Laatste vijf ontmoetingen

19-02-2022 | Scheveningen - Jong FC Volendam: 3 - 2
Koen Blommestijn (2x)
15-02-2020 | Jong FC Volendam - Scheveningen: 1 - 2
Ibrahim El Kadiri
16-11-2019 | Scheveningen - Jong FC Volendam: 2 - 1
Samir Ben Sallam
26-05-2018 | Scheveningen - Jong FC Volendam: 1 - 0
13-01-2018 | Jong FC Volendam - Scheveningen: 0 - 1

Arbitrage en live-verslag

De wedstrijd staat zaterdag onder leiding van arbiter Stijn van Zuilichem. Aan de zijlijnen wordt hij geassisteerd door Stefan de Groot en Rik ter Hoeve. De vierde official is Raymond Schipper. Kun je zaterdag niet aanwezig zijn bij de wedstrijd, maar wil je wel de wedstrijd volgen? Via ons Twitteraccount wordt live verslag gedaan. Via de hashtag #jvosch is alles te volgen. Ook via de stories van Instagram is de wedstrijd te volgen!

Bezoekersinformatie

Alle fans met een seizoenkaart kunnen gratis naar de wedstrijd. Ook is het mogelijk om aan de deur losse tickets te kopen. Voor volwassenen kost een ticket € 10,-. Voor kinderen € 5,-.

- Het stadion is vanaf een uur voor aanvang open.
- Vergeet niet je seizoenkaart of losse ticket.
- De horecapunten zijn geopend.
- Het Kras Stadion is cashless. Er kan alleen betaald worden met pin of consumptiemunten. Consumptiemunten zijn te koop in de fanshop. Gelieve met pin te betalen.

Persinformatie

Voor alle thuiswedstrijden van Jong FC Volendam dient iedereen van de pers via e-mail een accreditatie aan te vragen bij de perschef van Jong FC Volendam. Je aanmelding kan verzonden worden naar stefan.vannierop@fcvolendam.org.

Foto's: Jan Mulder