Jong FC Volendam wint nipt van V.V. De Zouaven

• dinsdag, 27 jul 2021

Dinsdagavond ging het team van Johan Plat richting Complex de Kloet in Grootebroek voor een oefenwedstrijd tegen V.V. De Zouaven. Na een pittige wedstrijd wist Jong FC Volendam met de winst naar huis te gaan: 1 – 2.

Al vroeg in de wedstrijd kwam Jong FC Volendam op een 0 – 1 voorsprong. Tayrell Wouter ging in duel met De Zouaven-keeper Patrick Schooneman. Wouter schoot recht op de doelman af, waardoor de bal voor de voeten van Dyllandro Panka stuitte. Panka twijfelde geen seconde en verzilverde zijn kans.

Gelijkmaker

Twintig minuten voor rust kreeg Jong FC Volendam een corner tegen. De corner werd genomen en viel richting De Zouaven-speler Jurre Duin. Die werkte met een omhaal de gelijkmaker binnen. Zo stond het 1 – 1.

Buitenspel

Een kwartier voor rust was het weer Wouter die aasde op de voorsprong. Hij kreeg de bal van Achraf Douiri en werkte deze achter de doelman van De Zouaven. Helaas ging de vlag van de grensrechter omhoog en telde deze niet. Twee minuten later was het Jay Kruiver die de bal op aangeven van Jordi Blom achter doelman Schooneman werkte, maar weer ging de vlag omhoog. Zo ging Jong FC Volendam de rust in met een gelijkspel.

Eentonige tweede helft

Na de rust gebeurde er vrij weinig. Beide ploegen wisten hun kansen niet te verzilveren en grote kansen bleven uit.

Nipte winst

Met nog vijf minuten op de klok wist Milan Zonneveld de winnende van de wedstrijd te maken. Op aangeven van de van een blessure teruggekomen Darius Johnson, schoot hij de bal keihard achter de doelman van De Zouaven. Zo wist de ploeg van Plat de wedstrijd met 1 – 2 te winnen.

Jong Telstar

Aanstaande zaterdag krijgt Jong FC Volendam de beloften van Telstar op bezoek. De wedstrijd is om 12:00 uur in het Kras Stadion.

Scoreverloop

3’ Dyllandro Panka 0 – 1
26’ Jurre Duin 1 – 1
84’ Milan Zonneveld 1 – 2