Jong FC Volendam wint van Katwijk in doelpuntrijk duel

• dinsdag, 13 jul 2021

De tweede wedstrijd in de oefencampagne van Jong FC Volendam is door de jongens van Johan Plat omgezet in een 3-4 overwinning op V.V. Katwijk. Na een 3-2 achterstand, wist Tyrell Wouter het spel naar zijn hand te zetten en zijn ploeg met twee treffers de overwinning te bezorgen.

Na de verloren wedstrijd van afgelopen zaterdag (2-1 tegen HVV Hollandia), was het hoog tijd om de knop om te zetten en naar huis te gaan met de winst.

Om het even

Na ruim twintig minuten was daar de openingstreffer. Jordi Blom stond helemaal vrij in de zestien, draaide zich knap vrij en schoot de bal achter de kansloze doelman André Krul voor 0-1. Zes minuten later passeerde Mukhtar Suleiman doelman Dion Vlak en trok daarmee de stand gelijk.

Kansrijk voor rust

Een kwartier voor rust verzuimde Milan Zonneveld om zijn ploeg op voorsprong te zetten. Krul stond ditmaal een treffer in de weg. Even later voorkam Dion Vlak een treffer van  Ahmed el Azzouti. Kort na rust was het echter wel raak voor de oranjehemden. Younes Taha El Idrissi ontving de bal randje zestien en haalde verwoestend uit: 1-2.

De thuisploeg liet na die treffer van zich spreken. Eerst trok Tim Freriks de stand gelijk, daarna maakte Rick van der Meer van grote afstand op prachtige wijze de 3-2.

Wouter in bloedvorm

Met nog een half uur op de klok namen de gasten de touwtjes weer in handen. Tayrell Wouter trok de stand gelijk na een fraaie individuele actie. Een kwartier voor tijd was het weer Wouter die de 3-4 op aangeven van Blom maakte. Laatste genoemde ontfutselde de bal en legde af op de geheel vrijstaande Wouter. Die bepaalde daarmee de eindstand op 3-4.

Eerste thuiswedstrijd

Zaterdag speelt Jong FC Volendam zijn eerste thuiswedstrijd in deze oefencampagne. Deze wordt gespeeld om 14:00 uur tegen Eemdijk.

Scoreverloop
24’ Jordi Blom 0-1
30’ Mukhtar Suleiman 1-1
49’ Younes Taha El Idrissi 1-2