Jong Volendam geen partij voor gretig Jong Omniworld

• maandag, 19 apr 2010

Na de overtuigende overwinning op NAC Breda vorige week, maar zeker ook na de morele opsteker die het belofte elftal van FC Volendam zichzelf bezorgde tegen FC Omniworld mocht verwacht worden, dat Jong Volendam zich graag nog een keer van haar beste kant wilde laten zien. Het tegendeel was waar. Met een aantal balgoochelaars in de voorhoede mocht wel wat subcultureel vuurwerk verwacht worden. Dat gebeurde echter aan de overkant. Nog voordat iedereen de bal een keer beroerd had, was het 0-1. Scheidsrechter Te Kloeze liet Jong Omniworld een vrije trap twee keer nemen. De eerste belandde in de handen van doelman Peristeridis, de tweede voor de voeten van Tomas Peciar, die er dankbaar 0-1 mee maakte.

{foto1}

Het spel van Volendam wilde niet erg vlotten. Niet een keer kwam er een gevaarlijke actie voor het Almeerse doel. Andersom wel, want halverwege werd het 0-2, nadat Mikhail Rosheuvel weer eens zijn hielen had laten zien. Afgelopen vrijdag wist hij ook alle ogen op zich gericht, nu was hij de Volendammers opnieuw makkelijk de baas. Op slag van rust had het terecht 0-3 moeten staan, maar nu zat de lat in de weg.

{foto2}

In de tweede helft leek het beter te gaan. Er zat beweging in Volendam, er werd nu keihard gewerkt, maar het was gênant te zien hoe weinig aanvallen tot een goed einde kwamen. De snelheid van de individuele dribbels was soms formidabel, het vinden van een eigen speler miserabel. In de 65e minuut had de ommekeer moeten komen. Jong Volendam kreeg een strafschop, maar ook die werd gemist, geheel overeenkomstig de sfeer van de wedstrijd. Met nog een kwartier op de klok had het zeer jeugdige Jong Omniworld (met acht a-junioren in het team) de wedstrijd op slot kunnen doen, maar nu belandde de bal via de paal uit het doel. Kort voor tijd mocht Volendam opnieuw een strafschop nemen. Nu was het wel raak! Maar het was te laat om er nog een puntje uit te slepen.

Foto's & Video: Rob Lezer

{foto3}