Jong FC Volendam in eigen huis onderuit tegen IJsselmeervogels

• zaterdag, 09 okt 2021

Terwijl de mist wegtrok en de zon doorbrak, speelde Jong FC Volendam zaterdagmiddag zijn achtste wedstrijd in Jack’s League. Het kreeg IJsselmeervogels op bezoek. Met debutant Kayne van Oevelen onder de lat en de van een blessure teruggekeerde Sjors Kramer in de verdediging moesten de oranjehemden, tegen de verhouding in, toegeven aan IJsselmeervogels. In eigen huis werd met 0 – 1 verloren.

Al vroeg in de wedstrijd drong Jong FC Volendam aan. Milan de Haan kreeg de bal mee van Younes Taha El Idrissi en haalde op randje zestien uit. Zijn inzet was net te hard en verdween over het doel. Even later was het weer Taha El Idrissi die Jim Beers zag vrijlopen. Hij gaf de bal mee, alleen Beers raakte in de kluts met een verdediger van IJsselmeervogels, waardoor de Volendammer niet doeltreffend kon uithalen. Niet heel lang daarna was het aan de andere kant bijna raak. Steven Sánchez kwam dicht in de buurt van het Volendamse doel en haalde uit. Van Oevelen keerde die inzet prima, waarna Sjors Kramer de afvallende bal wegwerkte uit de zestien. In minuut dertien kreeg de thuisploeg een corner mee. De indraaiende bal kwam precies op het hoofd van Beers terecht. De Volendammer kopte keihard, alleen keeper Jaimy Schaap redde de keiharde inzet knap.

Na twintig minuten spelen trapte oud Volendam-speler Daniel van Son de bal tegen de touwen. Een voorzet van Miguel Ramdas werd gemist door Rydell Poepon. Van Son loerde bij de tweede paal en trapte de bal hard in het dak van het doel: 0 – 1. Met nog vijf minuten voor rust combineerde Walid Ould-Chikh heerlijk met Achraf Douiri. Ould-Chikh haalde vervolgens uit, maar raakte uit balans: naast. Even daarvoor appelleerde Ould-Chick tevergeefs voor een penalty na een duw in de rug. Met 0 – 1 op het bord keerden de ploegen terug richting de kleedkamers.

Frisse wind

Met twee nieuwe namen begon Jong FC Volendam aan de tweede helft. Jay Koorndijk en Rob Tol verschenen binnen de lijnen. Vijf minuten dáárna verliet ook Ould-Chikh het veld. Voor hem kwam Tayrell Wouter in de plaats. De wijdbroeken lieten gedurende de helft zien hoe dreigend ze kunnen zijn. Wouter gebruikte zijn snelheid door Jesse Wielinga te passeren. Het wippertje dat volgde was nét iets te wild, waardoor de bal naast verdween. Ook Taha El Idrissi maakte gebruik van zijn snelheid en sprintte de zestien in. Vanaf de linkerkant wilde de Volendammer uithalen, alleen stond doelman Schaap de gelijkmaker in de weg.

Desondanks bleef de thuisploeg aandringen. Joey Antonioli was twintig minuten voor het einde heel dichtbij. Met nog twintig minuten op de klok kreeg Joey Antonioli het op de heupen. Met een solo vanaf eigen helft danste hij door de IJsselmeervogels-verdediging. Eén man bleek echter niet te passeren: doelman Schaap. Hij voorkwam een fabelachtige goal van Antonioli. Tegen het einde kreeg de ploeg van Johan Plat nog een grote kans. Douiri krulde de bal van afstand richting het doel. Het was millimeterwerk, maar ook deze inzet ging nipt naast. Hoe graag de oranje jongelingen ook wilden, de score bleef uit. Hiermee verloor Volendam zijn derde wedstrijd: 0 – 1.

AFC-uit

Komende zaterdag reist Volendam af naar Amsterdam. Daar is hoogvlieger AFC de tegenstander. De aftrap vindt plaats om 14:30 uur.

Scoreverloop:

19’ Daniel van Son 0 - 1

Opstelling Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Jay Kruiver, Sjors Kramer (46. Rob Tol), Jozhua Vertrouwd (46. Jay Koorndijk); Walid Ould-Chikh (50. Tayrell Wouter), Joey Antonioli, Myron Mau-Asam (56. Koen Blommestijn), Milan de Haan (82. Levi Volkers); Younes Taha El Idrissi, Jim Beers, Achraf Douiri.

Opstelling IJsselmeervogels: Jaimy Schaap; Daniel van Son, Marciano van Leijenhorst (66. Jeffrey Buitenhuis), Mitch Willems, Kai Heerings, Jesse Wielinga; Mike van de Laar (85. Pieter Langedijk), Philippe van Arnhem, Miguel Ramdas (66. Adil Haian); Rydell Poepon (85. Darren Rosheuvel), Steven Sánchez Angelo (60. Yassine Tekfaoui).

Tekst: FC Volendam
Foto's: Jan Mulder