Jong Volendam laat ADO Den Haag ontsnappen

• donderdag, 30 jul 2009

Jong Volendam heeft gisteravond met 2-3 verloren van de beloftes van ADO Den Haag. Het was de tweede oefenwedstrijd van de ploeg van Ouaali. Eerder deze week werd met 4-0 van Sparta verloren, onder meer door twee doelpunten van Charles Dissels. De Rotterdammers waren een week langer in training en dat was te merken. Gisteren kwam Jong Volendam beter voor de dag.
Den Haag startte met Berry Powell van de A-selectie en bij Volendam speelden Aaron Meijers en Rowin van Zaanen na blessures hun eerste wedstrijd. De Braziliaan Jean Matsuoka, op proef bij FC Volendam,  speelde de hele wedstrijd. Ook Nick Tol en Mürat Onal konden na blessures weer speelminuten maken. Jong Volendam begon sterk aan de wedstrijd maar kon ondanks een veldoverwicht niet echt tot scoringskansen komen.
De eerste mogelijkheid van Den Haag was wel raak: Powell stond plotseling vrij na een onschuldige voorzet en passeerde de aarzelende doelman Kostas Peristeridis. Vlak voor rust maakte Onal uit een moeilijke hoek fraai gelijk: 1-1.
In de tweede helft bleef Jong Volendam de betere ploeg. Matsuoka was in de lucht superieur en toonde dat bij een hoekschop: 2-1 voor Volendam. Het restant van de tweede helft werd wat rommelig door de wissels aan beide kanten. Mede daardoor verdween de organisatie verdedigend waardoor Den Haag alsnog in de laatste 5 minuten met 3-2 kon winnen.