Jong Volendam niet scherp genoeg

• maandag, 09 mrt 2015

Jong Volendam - Jong Heracles 0-1 (vriendschappelijke wedstrijd)

In de oefenwedstrijd van Jong Volendam tegen Jong Heracles keek Jong Volendam al snel tegen een 0-1 achterstand aan. dat doelpunt volgde op twee mogelijkheden voor Kevin van Kippersluis. De laatste kwam via de paal terug in de handen van de Twentse doelman. Zijn spelhervatting was de opmaat naar het doelpunt van Bel Hassani, dat de wedstrijd bleek te beslissen. Er kwamen wel kansjes, maar teveel spelers hadden het gevoel ‘een lekker spulletje’ te doen in plaats van er vol voor te gaan.
Ook na rust veranderde dat niet echt, tot de laatste tien minuten. Vol speelde Jong Volendam op de aanval, wat echte kansen gaf, maar niet een keer werd met scherp geschoten. Door de ruimte die Volendam weggaf, had Jong Heracles eenvoudig een grotere score kunnen halen, maar ook de Almeloërs vonden het wel goed zo. In de competitie hadden ze vijf overwinningen en twee gelijke spelen neergezet. Daarvan was in Volendam weinig terug te zien.
Opstelling Jong Volendam: Mitchell Michaelis, Denzel Prijor, Sofian Akouili, Erik Schouten, Oscar Wilffert (Johan keizer), Rafik el Hamdi, Genridge Prijor (Dylan Mertens), Liban Adulahi (Carlos Groen), Bert Steltenpool, Daniel van Son (Genridge Prijor), Kevin van Kippersluis.