Jong Volendam pakt punt in slotfase

• maandag, 02 mrt 2015

Jong Volendam had na de teleurstellende nederlaag tegen Jong ADO wat goed te maken. Tegen Jong FC Groningen/Sportclub Cambuur moest dat gebeuren zonder de geschorste Rafik el Hamdi maar met Kevin van Kippersluis, Sofian Akouili en Erik Schouten. In het elftal van de gasten stonden Danny Hoesen, Calvin MacIntosh, Donovan Slijngard en op doel Peter van der Vlag. Maar de man die de meeste aandacht op zich gericht wist, was uiteindelijk Dylan Mertens. Door hem werd het een 1-1 uitslag.
In de eerste helft startte Jong Volendam uitstekend. Een half uur lang was het veldspel goed verzorgd en kwam FC Groningen er niet echt uit. Toch kreeg Hoesen een prima kans, die niet benut werd. Hij was niet echt fit en werd al snel gewisseld. Nog voor rust had FC Groningen de wedstrijd naar zich kunnen trekken, maar de kans werd in een kluwen van spelers kundig om zeep geholpen.
Na rust kwam de noordelijke combinatie veel beter uit de verf. Bovendien werd de ploeg al na vijf minuten in het zadel geholpen toen Dylan Mertens de bal in de voeten wipte van Jafar Arias, die wel raad wist met dit cadeau, 0-1. De zeven Groningers en vier Friezen namen het heft in handen en zagen Jong Volendam ver terugzakken. Tot het laatste kwartier. Luid gecoacht vanaf de tribune kwam Jong Volendam helemaal terug. Voordat Dylan Mertens in de slotminuut de gelijkmaker scoorde, was hij al in uitstekende positie gezet. Dat leverde niets op, maar bleek uitstel. De verdiende goal kwam alsnog. Kundig zette hij twee spelers voor het blok en schoot beheerst langs Van der Vlag.