Koploper eerste uur nu hekkensluiter

• zaterdag, 26 okt 2019

Door een grote nederlaag tegen Koninklijke HFC en de overwinning van Scheveningen heeft Jong FC Volendam de twijfelachtige eer om de drager van de rode lantaarn te zijn. Voor de achtste wedstrijd op rij werd er niet gewonnen.

Inmiddels weten we dat Jong FC Volendam dus opnieuw tegen een zware nederlaag is aangelopen, maar dat zag er in de beginfase toch nog zeker niet naar uit. De eerste kans van de wedstrijd was overigens wel voor onze gasten. Oude bekende Paul Kok kopte vanuit een ideale positie naast de goal van zijn oude werkgever. Maar voordat "de koninklijke" op voorsprong kwam waren het Youssef Blel (redding doelman Boks) en Roy Tol (lat) die de kansen niet benutten. Darryl Baly en de lat assisteerded Barry Lauwers nog om een doelpunt te voorkomen voordat het mis ging. Een harde voorzet vanaf links van Sam van Huffel werd bij de tweede paal hard ingekopt door Floris van der Linden. Op de beelden hebben we achteraf kunnen constateren dat de assistent scheidsrechter het bij het rechte eind had: niet buitenspel. Wel een domper voor Jong FC Volendam, zeker toen het vijf minuten later helemaal mis ging. Barry Lauwers vloog volledig onder de bal door en tot zijn schrik kreeg Mike Eerdhuijzen de bal op zijn hoofd en werkte hem zo het eigen doel in. De gasten gingen op zoek naar de derde om zo voor de rust nog een beslissing te forceren, maar gelukkig hielden de mannen van Smit en Plat het verder droog.

Met Kevin van Gasteren voor Dyllandro Panka kwam Jong FC Volendam prima uit de kleedkamer. Het voetbal zag er weer goed uit en de weg naar voren werd ingeslagen. Vrij snel kwam de ploeg ook echt weer in de wedstrijd. De mee naar voren gekomen Mike Eerdhuizen speelde Youssef Blel aan die oog in oog met de doelman zijn hoofd koel hield: 1-2. De gasten uit Haarlem leken even de weg kwijt en de 2-2 hing in de lucht. Een enorme blunder van aanvoerder Max Veerman was echter een streep door de rekening. Hij speelde zonder goed te kijken de bal terug en zo in de voeten van HFC spits Khalid Tadmine. Deze omspeelde doelman Lauwers en bracht de marge weer op drie. Toen even later ook linksachter Vincent Volkert een vrije doortocht kreeg (1-4), leek de wedstrijd wel gespeeld. Maar de doelpunten bleven vallen. Brian Plat bracht met een enorme poeier van een meter of 25 de spanning een beetje terug, maar vijf minuten later was deze tegentreffer al weer weggepoetst. In de slotfase scoorden beide teams nog een keer zodat er opnieuw een korfbal uitslag op het wedstrijdformulier kwam. Omdat Scheveningen won zal Jong FC Volendam volgende week als hekkensluiter naar de koploper (IJsselmeervogels) afreizen.

Scoreverloop:
29' - Floris van der Linden 0-1
33' - Mike Eerdhuijzen (eigen doel) 0-2
53' - Youssef Blel 1-2
60' - Khalid Tadmine 1-3
65' - Vincent Volkert 1-4
71' - Brian Plat 2-4
76' - Khalid Tadmine 2-5
84' - Floris van der Linden 2-6
88' - Mike Eerdhuijzen 3-6

Opstelling Jong FC Volendam:
Barry Lauwers, Brian Plat, Mike Eerdhuijzen, Darryl Baly, Dean James, Max Veerman, Dyllandro Panka (46. Kevin van Gasteren), Samir Ben Sallam, Youssef Blel (69. Victor van Montfort), Roy Tol (81. Sjors Kramer), Ibrahim El Kadiri