Jong Volendam veel te sterk voor Jong Omniworld

• maandag, 23 nov 2009

In tegenstelling tot het verleden had Jong Volendam gisteren geen kind aan Jong Omniworld. Vooraf werd gevreesd voor een moeilijke avond: Jong Omniworld was al 8 wedstrijden achter elkaar ongeslagen en had onlangs Heracles de eerste nederlaag bezorgd. Vanaf het eerste fluitsignaal was het initiatief voor Volendam. Dit leidde al in de zevende minuut tot het eerste doelpunt: Thijs Sluyter mikte de bal in de bovenste hoek nadat hij door Gerald Akpo goed de diepte ingestuurd werd. Kort hierna moest aanvoerder Kevin de Visser zich door een spierblessure laten vervangen. Marijn Sterk ging in het centrum spelen en Justen Sporkslede werd linksback. Beiden speelden een goede wedstrijd evenals Nicky Sjaardema op de voor hem ook “vreemde” plaats in het centrum. Rustgevend was ook de inbreng van Nick Tol. Hij kon na een lange blessure periode weer terugkeren op zijn favoriete plaats op het middenveld. De rest van de eerste helft werd gekenmerkt door het missen van de vele kansen. Jaap Molenaar die aan zijn directe tegenstander (eerste elftalspeler Mark Bevaart) geen kind had miste na solo’s helaas te vaak de juiste voortzetting. Ook Thijs Sluyter liet een goede mogelijkheid liggen.

Na rust ging het kansenfestival vrolijk voort. Echter nu werden deze mogelijheden beter benut. Na een goede actie van Gerald Akpo werd Leandro Kappel gelanceerd, hij bereikte Jaap Molenaar. Deze haalde verwoestend uit: 0-2 in de bovenhoek. Even later werd het 0-3 door opnieuw Vluggge Japie. Akpo bereikte via een verre ingooi Mesit Eslik die alleen op doelman afging. Deze kon nog redding brengen waarna de bal bij Molenaar kwam die eenvoudig de 0-3 liet aantekenen. Hierna was de wedstrijd gespeeld. Volendam kwam niet meer in moeilijkheden.

Opstelling Jong FC Volendam:
Mitchell Vincken, Gerald Akpo, Nicky Sjaardema, Kevin de Visser (Justen Sporkslede), Marijn Sterk, Nick Tol, Roy Bakkenes, Thijs Sluijter (Leandro Kappel), Mesut Eslik, Murat Onal, Jaap Molenaar (Ron Keijzer)