Jong Volendam verslaat Jong NAC Breda overtuigend (3-1)

• maandag, 08 nov 2010

Hoe anders had misschien de uitslag kunnen zijn, als de allereerste aanval van Jong NAC Breda een doelpunt was geworden? De klok stond nog op één minuut toen de bal via de onderkant lat op de lijn neerspatte. De goed meegelopen assistent-scheidsrechter was attent en liet doorspelen. Vrijwel direct daarna was het aan de andere kant wel raak. Een pass door het hart van de Brabantse verdediging werd door Lars Veldwijk niet alleen goed meegenomen, maar ook afgemaakt.

{foto1}

Daarna was het een half uur lang Volendam dat de klok sloeg. Wellicht was Jong NAC Breda niet in de allersterkste formatie vanwege de bekerwedstrijd van het vlaggenschip in Heerenveen. Maar dat zou de Volendamploeg tekort doen. Om elke meter werd gestreden en veel aanvallen werden uitstekend uitgevoerd. In de laatste fase voor rust leidde dat tot de tweede goal van Jong Volendam. Nu was het Michael Tol die op tijd vertrok en kundig scoorde. Jong NAC Breda zat niet stil, maat Theo Zwarthoed was attent en NAC soms erg slordig. Aan Volendamkant was het vooral Deen van Embriqs die zich onsterfelijk had kunnen maken, maar het was niet echt zijn avond. En een kopbal op de eigen lat liep beter af dan NAC hoopte.

{foto2}

In de tweede helft was er veel minder wapengekletter van de zeer gemotiveerde Volendammers. Dat gaf Jong NAC Breda alle gelegenheid het Volendamdoel onder vuur te nemen. Maar zonder resultaat. Integendeel. Halverwege frommelde Lars Veldwijk net zo lang tot hij de bal aan niemand meer kwijt kon. Terwijl niemand rekening hield met iets dat op een doelpoging leek, lag de bal toch achter doelman Mommers. Met 3-0 op het scorebord voelde Jong Volendam zich uiterst prettig. In deze merkwaardige competitie was dit een luxe. De Bredase ploeg werd ondanks deze stand flink aangemoedigd door een bus vol meegereisde supporters. Om hen te plezieren kwam er in de 89e minuut een klein stukje gerechtigheid. Een slecht verdedigde corner werd zonder enige hinder koppend afgemaakt door Peter Verhoeve (3-1). Drie punten voor Jong Volendam in een wedstrijd die alleszins het aankijken waard was.

{foto3}

Foto's Rob Lezer