Jong Volendam wint van hoofdklasser FC Lisse

• vrijdag, 07 aug 2009
  • Leestijd: 1 minuut

De eerste wedstrijd in het Lisse toernooi (deelnemers FC Lisse, Jong Den Haag, Jong Utrecht en Jong Volendam) is geëindigd in een 3-2 overwinning van Volendam tegen Zaterdag hoofdklasser Lisse.

Het elftal van trainer Said Ouali heeft de opgaande weg duidelijk te pakken. Na een duidelijk nederlaag tegen Jong Sparta en een onverdiend verlies in de laatste 5 minuten tegen Jong Den Haag kon nu de eerste zege geboekt worden.
Doelpuntenmakers waren Deen van Embricqs, een eigen doelpunt van Lisse en Rowin van Zaanen. Een oude bekende van Volendam: Dion Essajas scoorde een van de twee Lisse doelpunten.
Een wat grotere zorgvuldigheid bij het benutten van de vele kansen had voor een nog ruimere overwinning kunnen zorgen. Zaterdag is de tweede wedstrijd tegen Jong Utrecht dat Jong Den Haag met 1-0 versloeg.

Opstelling: Kostas Peristidis, Nickey Sjaardema (Kafui Akpo) Ralph Hovestad, Maikel van der Werf, Chester Stewart (Justin Sporkslede) , Bas Vellema (Kevin de Visser); Deen van Embricqs; Roy Bakkenes; Nick Valk (Ron Keizer); Ludciano Tolud (Leandro Kappel); Rowin van Zaanen