Jupiler League continueert Pro Supporter programma

• donderdag, 01 aug 2013

Zeist, 1 augustus 2013

De Coöperatie Eerste Divisie (CED), de Jupiler League clubs en hoofdsponsor gaan zich ook komend seizoen via het Pro Supporter programma actief inzetten voor positief supportersgedrag. Pro Supporter is in het leven geroepen om een bijdrage te leveren aan een optimale fanbeleving en aan verantwoorde alcoholconsumptie. Het project gaat dit seizoen haar derde jaar in.

“Pro Supporter is een uniek programma dat supporters stimuleert om op een positieve en professionele manier achter hun club te blijven staan”, aldus Jelle Beuker, operationeel directeur van de Coöperatie Eerste Divisie. “Het sluit daarom naadloos aan bij ons maatschappelijke beleid en bij de Respect campagne van het betaald- en amateurvoetbal in Nederland.”

Centraal in het Pro Supporters programma staat een 11-tal tips voor positieve fanbeleving. Deze worden gecommuniceerd via onder andere LED boarding, borden in en rond het stadion en via de media van de clubs. Bij wedstrijden in de Jupiler League werft een promoteam fans die Pro Supporter actief willen ondersteunen. Ook wordt de Bob van de Week in de spotlights gezet. Verder is een training gericht op het verantwoord serveren van alcohol voor het barpersoneel onderdeel van het programma.

De kick-off vindt plaats bij de wedstrijd FC Eindhoven – VVV Venlo op vrijdag 2 augustus.