Jupiler League naar FOX Sports

• donderdag, 01 aug 2013

Zeist, 31 juli 2013

Komend seizoen is er extra veel Jupiler League voetbal te zien op televisie. FOX Sports Eredivisie gaat vanaf vrijdag 2 augustus een groot aantal Jupiler League live wedstrijden uitzenden. De basis zender FOX programmeert vanaf de vierde speelronde de samenvattingen van de Jupiler League.

In het seizoen 2013/2014 worden de Jupiler League wedstrijden gespeeld van vrijdag tot en met maandag. Per speelronde zendt FOX Sports Eredivisie een live wedstrijd op vrijdag, zaterdag en maandag.

De basis zender FOX gaat van start op maandag 19 augustus a.s. Vanaf de vierde speelronde op vrijdagavond 23 augustus zijn op de vrijdagavonden de samenvattingen van de Jupiler League vrijdagavondwedstrijden te zien en op maandagavond is er een terugblik op de Jupiler League competitieronde in combinatie met het overige beschikbare nationale en internationale voetbal bij FOX.

Jelle Beuker, operationeel directeur van de Coöperatie Eerste Divisie (CED): “Met deze nieuwe tv-situatie krijgt de Jupiler League een enorme impuls. Doordat de wedstrijden worden uitgezonden van vrijdag tot en met maandag krijgen we extra lange Jupiler League weekenden die ongetwijfeld veel nieuwe kijkers zullen trekken. Gecombineerd met de toetreding van zondagamateurkampioen Achilles’29 en de beloftenteams van Ajax, FC Twente en PSV belooft de Jupiler League komend seizoen opnieuw een verrassend kijkspektakel te worden.”