Jupiler League onderscheidt toppers met Gouden Stier

• donderdag, 22 apr 2010

Bekendmaking winnaars op 27 april in Amsterdam

ZEIST, 22 april 2010. Op dinsdagmiddag 27 april wordt bekend gemaakt wie dit seizoen de Gouden Stieren winnen in de Jupiler League. De Gouden Stieren zijn dé onderscheiding voor de beste trainer, de beste speler, het beste talent en de topscorer van het seizoen 2009/2010. Deze worden uitgereikt door (ex-) voetballers die hun carrière zijn gestart in de Eerste Divisie en die de top hebben bereikt. Zo zal bijvoorbeeld de bondscoach van het Nederlands elftal, Bert van Marwijk, de Gouden Stier voor Beste Trainer uitreiken. De feestelijke uitreiking vindt plaats bij Panama in Amsterdam en wordt gepresenteerd door sportpresentator Wilfred Genee.

“Na de introductie van de Gouden Stier in het vorige seizoen, is de onderscheiding inmiddels een begrip geworden binnen de Jupiler League en alom begeerd door clubs, staf en spelers”, aldus directeur Patrick Brand van de Coöperatie Eerste Divisie. “Onze doelstelling om met de introductie van deze prijs de competitie aantrekkelijker te maken is zeker geslaagd, want je proeft binnen de clubs dat deze onderscheiding een extra stimulans is voor een ieder”.

“Ook dit seizoen hebben we iedere periode de kampioen en winnaars in de individuele categorieën ‘Topscorer’, ‘Beste Trainer’, ‘Beste Speler’ en ‘Beste Talent’ in het zonnetje gezet met een Bronzen Stier. Nu is het tijd om degenen te onderscheiden die over het gehele seizoen de beste prestatie hebben neergezet. De Gouden stier staat symbool voor kracht, sportiviteit, competitiviteit en passie in het voetbal. Het zijn de eigenschappen die een speler moet hebben om hogerop te komen”, aldus Patrick Brand.

De uitreiking van de Gouden Stier wordt gerealiseerd in samenwerking met Jupiler, Eyeworks Sport, ELF Voetbal Magazine, AD Sportwereld en SVP Sfeerbeheer. De jurering wordt gedaan door de trainers en aanvoerders van de 19 clubs uit de Jupiler League. Zij hebben ook de winnaars van de Bronzen Stieren bepaald, wat de winst van de Bronzen en Gouden Stier extra waardevol maakt voor de spelers en trainers.

De genomineerden
De nominaties zijn gebaseerd op de winnaars van de Bronzen Stier per periode in de betreffende categorie.

Als Beste Trainer zijn genomineerd:
Andries Ulderink (Go Ahead Eagles, periode 1 én periode 2), Jan Poortvliet (FC Eindhoven, periode 3) en Darije Kalezic, De Graafschap, periode 4).

In de categorie Beste Speler zijn genomineerd:
Halil Çolak (Go Ahead Eagles, periode 1), Mark de Vries (SC Cambuur Leeuwarden, periode 2), Jules Reimerink (Go Ahead Eagles, periode 3) en Ruud ter Heide (FC Emmen, periode 4)

Als Beste Talent zijn genomineerd:
Halil Çolak (Go Ahead Eagles, periode 1), Nacer Chadli (AGOVV Apeldoorn, periode 2), Jules Reimerink (Go Ahead Eagles, periode 3) en Michael de Leeuw (BV Veendam, periode 4).

Tenslotte is er ook nog een Gouden Stier te verdienen voor de clubs uit de Jupiler League die deelnemen aan de Jupiler Play-Offs. Als een club uit de Jupiler League promoveert wordt hiervoor ook een Gouden Stier uitgereikt. De eerste ronde in de Jupiler Play-Offs start op maandag 26 april.

Kijk voor meer informatie over de uitreiking van de Gouden Stier op: http://www.jupilerleague.nl/goudenstier.php