Jupiler League samenvattingen bij SBS6

• dinsdag, 05 aug 2014

Zeist, 05-08-2014

SBS6 gaat de samenvattingen van de Jupiler League gedurende het seizoen 2014/’15 uitzenden op vrijdag en maandag. Afgelopen week werd bekend dat SBS de uitzendrechten heeft verworven van de samenvattingen uit de Jupiler League.

Vanaf vrijdag 8 augustus zijn alle samenvattingen van de gespeelde wedstrijden uit de Jupiler League te zien bij SBS6. Iedere vrijdagavond om 23:55 uur worden de samenvattingen van de op die avond gespeelde wedstrijden uitgezonden. Op maandagavond om 23:55 uur volgt een overzicht van de complete speelronde waarin alle samenvattingen van de vrijdag, zaterdag, zondag en maandag worden uitgezonden.

De live wedstrijden van de Jupiler League zullen in HD kwaliteit te zien zijn op de premium tv zenders van FOX Sports. Per speelronde zendt FOX Sports een live wedstrijd uit op vrijdag om 20:00 uur, zaterdag 16:30 uur en maandag 20:00 uur.

Marc Boele, Algemeen Directeur van de Coöperatie Eerste Divisie: “In samenwerking met FOX Sports en producent Infostrada Sports werken we voortdurend aan de uitstraling van de Jupiler League, zo worden aankomend seizoen alle wedstrijden in HD kwaliteit uitgezonden. Hierdoor wordt de kwaliteit van zowel de live wedstrijden als de samenvattingen sterk verbeterd. Daarnaast zijn we erg blij dat we samen met SBS6 de grote kracht van de Jupiler League nog beter zichtbaar maken als het gaat om ontwikkeling en het opleiden van spelers. Naast het aanbod van de live wedstrijden op FOX Sports is dit een fantastische toevoeging.”

SBS Programmadirecteur Remko van Westerloo: “We zijn erg blij de samenvattingen van de Jupiler League te kunnen uitzenden. Wij zien deze competitie als kraamkamer van het voetbaltalent in Nederland.”