Jupiler League trekt record aantal bezoekers

• dinsdag, 18 mei 2010

Voor het derde jaar op rij hebben meer mensen hun weg gevonden richting de stadions van de Jupiler League. Met ruim 1,3 miljoen bezoekers voor de reguliere wedstrijden en ruim 100.000 bezoekers voor de Jupiler Play-Offs is nogmaals onderstreept dat de Jupiler League langzaam maar zeker wint aan populariteit.

Het feit dat Go Ahead Eagles, Cambuur Leeuwarden, FC Zwolle en De Graafschap het lang spannend hebben gehouden zal daar een bijdrage aan geleverd hebben. Maar ook clubs als Fortuna Sittard, FC Eindhoven en Telstar laten zien dat er een groei zit in het aantal toeschouwers.

Wekelijks bezochten ongeveer 33.300 mensen de negen wedstrijden in de Jupiler League, wat een gemiddelde oplevert van 3700 toeschouwers per wedstrijd. Historisch gezien is het daarmee één van de beste seizoenen ooit in de geschiedenis van de Jupiler League.

Patrick Brand, directeur Coöperatie Eerste Divisie is blij met de groei van het aantal bezoekers. 'De groei van het aantal toeschouwers laat zien dat we met z'n allen op de goede weg zijn en dat de genomen maatregelen ook werken. Mensen hebben bijvoorbeeld dankzij de degradatieregeling tot op de laatste wedstrijd te maken gehad met een zeer spannende competitie en een aantal verrassende resultaten.'

Ook de Jupiler Play-Offs zijn wederom succesvol gebleken als het gaat om de bezoekersaantallen. Ruim 100.000 mensen hebben één van de 16 wedstrijden bezocht in het stadion. Daarnaast hebben gemiddeld ruim 444.000 één van de live wedstrijden bekeken op RTL7. 'De Jupiler Play-Offs en de promotie van Excelsior heeft opnieuw laten zien dat de Jupiler League niet onderschat moet worden, de potentie is er en dat moet de komende jaren nog verder uitgebouwd gaan worden.' - aldus Patrick Brand.