Jupiler officieel bier in Benelux voor WK 2010 in Zuid Afrika

• donderdag, 17 dec 2009

LEUVEN/BREDA – 15 december, 2009. Jupiler, het favoriete bier in België en het snelst groeiende pilsmerk in Nederland, is het officiële bier in de Benelux voor de FIFA World Cup™ 2010 in Zuid-Afrika, dat plaatsvindt van 11 juni tot 11 juli 2010.

Frederic Landtmeters, directeur Marketing van Anheuser-Busch InBev’s Benelux organisatie: “We zijn enorm trots op de kans om de associatie tussen Jupiler en voetbal te maken via de FIFA World Cup™ 2010 in Zuid-Afrika. We bereiden een aantal spannende acties in horeca en retail voor om bierdrinkers en liefhebbers van Jupiler van dit fantastische wereldwijde toernooi te laten genieten dat alle culturele en sportieve barrières doet vervagen.”

Door het samengaan van Anheuser-Busch en InBev in 2008, kan een aantal merken binnen het portfolio van de nieuwe onderneming gebruik maken van de sponsorovereenkomst tussen FIFA en Anheuser-Busch InBev voor de FIFA World Cup™ 2010 in Zuid-Afrika. In bepaalde markten waar Budweiser minder prominent aanwezig is, zullen lokale succesmerken van Anheuser-Busch InBev als officieel bier voor de FIFA World Cup™ 2010 in Zuid-Afrika worden ingezet.

Jupiler is reeds tientallen jaren het favoriete bier in thuisland België, een op de drie bierdrinkers kiest voor Jupiler en in de kerngroep van 18 tot 35 jaar is deze voorkeur nog veel groter. In het eerste half jaar van 2009 groeide het volume Jupiler in België met 2% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Bovendien maakt Jupiler een stormachtige opmars als het snelst groeiende pilsmerk in Nederland, met een verdubbeling van de volumes in de afgelopen 5 jaar. Jupiler is ook het biermerk in Nederland dat het meest wordt geassocieerd met voetbal, dankzij het naamgevende sponsorschap en partnerschap met de Jupiler League.