Jupilerleague.nl lanceert online Fanshop

• donderdag, 25 feb 2010

De clubs uit de Jupiler League lanceren gezamenlijk een collectieve fanshop op www.jupilerleaguefanshop.nl. Deze site is ook te bereiken via www.jupilerleague.nl en alle clubwebsites. De fanshop is een samenwerking tussen de Coöperatie Eerste Divisie (CED), ChinaWorks en 4net e-commerce.

Lancering Jupiler League Fanshop
Met deze lancering heeft de Jupiler League een unieke primeur in Nederland. In navolging van de grote Amerikaanse sportcompetities is de Jupiler League de eerste Nederlandse sportcompetitie die een eigen online fanshop opent met daarin alle officieel beschikbare merchandising van de Jupiler League clubs. Naast de complete collectie, beschikken alle clubs over een individuele fanshop met alleen hun eigen producten.

De fanshop zal worden geopend met het complete assortiment wedstrijdshirts, waaronder de shirts van clubs als Go Ahead Eagles, SC Cambuur-Leeuwarden, MVV, De Graafschap en FC Volendam. Daarnaast zullen er met enige regelmaat nieuwe producten worden toegevoegd aan de fanshop. 'We streven er naar om elk jaar een aantal nieuwe producten te lanceren en zo de meest complete en veelzijdige fanshop te worden als het gaat om de Jupiler League in Nederland, met producten die variëren van een badlaken tot een dekbed', aldus Sjaak Dekker, Algemeen Directeur van ChinaWorks.

De fanshop is gebouwd door 4net e-commerce, partner van de webshops van onder andere Ajax, Feyenoord, www.voetbal.nl en www.onsoranje.nl. Het platform van 4net biedt de mogelijkheden die ChinaWorks en de CED zochten. Alle producten liggen op voorraad in het distributiecentrum van 4net e-commerce in Maarn. 'Op die manier kunnen supporters er vanuit gaan dat producten snel worden verzonden op de juiste manier', aldus Richard Renes, CEO van 4net e-commerce.

Directeur van de CED, Patrick Brand, is erg blij met de nieuwe fanshop: 'Er is een omgeving gecreëerd waarin supporters van de Jupiler League clubs makkelijk en snel vanuit huis merchandising kunnen kopen van hun favoriete club via één webshop. Dit alles ongeacht openingstijden, beschikbaarheid van artikelen of bijvoorbeeld het weer'. De fanshop biedt nieuwe kansen voor de clubs om meer producten aan te bieden en te profiteren van de landelijke aandacht voor de fanshop.