Kaartverkoop dames interland Nederland - Noorwegen

• woensdag, 02 okt 2013

De kaartverkoop voor de WK-kwalificatiewedstrijd van het Nederlands vrouwenelftal tegen Noorwegen is gestart. Oranje ontvangt Noorwegen, de finalist van het deze zomer gespeelde EK, woensdag 30 oktober in de thuishaven van FC Volendam waar plaats is voor 6984 toeschouwers. De aftraptijd is om 19.00 uur.

Vanaf vrijdag 27 september 09.00 uur zijn tickets voor deze topinterland verkrijgbaar via de KNVB ticketshop (OnsOranje.nl), FCVolendam.nl, de Primera-verkooppunten van TicketBox en de administratie van FC Volendam. De toegangsprijs voor alle vakken, uitgezonderd de hoofdtribune, bedraagt € 5,00. Een plaats op de hoofdtribune kost € 8,00. Voor groepen vanaf tien personen geldt een actietarief van € 4,00 per kaartje.

{foto1}

Het duel met Noorwegen is voor de Oranjevrouwen de derde wedstrijd in de kwalificatiereeks voor het WK in 2015. Vandaag start de ploeg van bondscoach Roger Reijners de route naar de eindronde in Canada met een uitwedstrijd in en tegen Albanië. Op 26 oktober volgt opnieuw een uitwedstrijd, tegen Portugal, waarna vier dagen later in Volendam de topper tegen Noorwegen op het programma staat.

De Oranjevrouwen bewaren goede herinneringen aan hun recente interlands in het stadion van FC Volendam. Met name de ontmoeting met Spanje, precies vijf jaar geleden, staat in het geheugen gegrift. Destijds, op 30 oktober 2008, was Oranje in de return van de EK-kwalificatie play-offs met 2-0 te sterk voor Spanje en plaatste zich daardoor voor de eerste keer in de geschiedenis voor een eindtoernooi.

{foto2}

Noorwegen, de wereldkampioen van 1995, is voor Nederland een bekende tegenstander. Beide landen stonden deze zomer op het EK in Zweden in de groepsfase tegenover elkaar in Kalmar waar Noorwegen met 1-0 te sterk bleek door een goal van routinier Solveig Gulbrandsen. De Scandinavische vrouwen stoomden daarna door naar de finale, maar moesten uiteindelijk de Europese titel aan Duitsland laten.

Kaartverkoop
Nederland-Noorwegen
Woensdag 30 oktober, 19.00 uur
FC Volendam Stadion, Volendam
Kaarten voor Nederland-Noorwegen zijn vanaf morgen 09.00 uur verkrijgbaar via de KNVB ticketshop (OnsOranje.nl), FCVolendam.nl, de Primera-verkooppunten van TicketBox en de administratie van FC Volendam. Het betreft vrije verkoop, dus er is geen clubkaart nodig. De toegangsprijs voor alle vakken, uitgezonderd de hoofdtribune, bedraagt € 5,00. Een plaats op de hoofdtribune kost € 8,00. Voor groepen, zoals verenigingen, elftallen en scholen, geldt een speciaal actietarief. Wie met tien of meer personen de interland bezoekt, betaalt € 4,00 voor een kaartje. Het bestelformulier van deze groepenactie is te vinden in de KNVB ticketshop (OnsOranje.nl).

{foto3}