Kabinetsbesluit: wedstrijden in Kras Stadion zonder publiek

• maandag, 28 sep 2020

Het kabinet heeft tijdens de persconferentie van vandaag een nieuw pakket aan maatregelen doorgevoerd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Een van die maatregelen is dat sportwedstrijden in het betaalde voetbal en amateurvoetbal niet langer toegankelijk zijn voor publiek.

Sinds de herstart van de Keuken Kampioen Divisie was het toegestaan om in beperkte mate publiek te ontvangen in voetbalstadions. FC Volendam heeft de afgelopen periode veel maatregelen getroffen om binnen alle beperkingen, een wedstrijdbezoek zo comfortabel mogelijk te maken. Zowel op de tribunes, als in de businessruimtes werd zorg gedragen om verspreiding van het coronavirus tot een minimum te beperken. FC Volendam kijkt terug op drie geslaagde thuiswedstrijden, waarbij het publiek en de zakelijke partners zich van hun beste kant hebben laten zien.

De maatregelen die het kabinet heeft doorgevoerd worden over drie weken geëvalueerd. Dit betekent dat in elk geval de eerstvolgende thuiswedstrijd van FC Volendam, op vrijdag 16 oktober tegen Jong PSV, zonder publiek wordt afgewerkt. Ook de duels van Jong FC Volendam en jeugdelftallen vinden plaats achter gesloten deuren.

Zodra er meer bekend is welke consequenties de nieuwe maatregelen hebben op fans, partners en andere betrokkenen bij FC Volendam, wordt dit gecommuniceerd via de website en sociale kanalen.