Kans op herstel tegen gereanimeerd FC Den Bosch

• donderdag, 11 mrt 2021

FC Volendam treedt komende vrijdagavond aan tegen FC Den Bosch. Na de 3-4 verliespartij tegen Roda JC, willen de mannen van Wim Jonk niets liever dan drie punten meenemen uit De Vliert. FC Den Bosch laat tekenen van herstel zien en is daarom een gevaarlijke tegenstander. De wedstrijd wordt om 18:45 afgetrapt en is live te volgen via ESPN.

Het is geen al te best seizoen voor FC Den Bosch, maar de laatste weken zijn de Brabanders opgeleefd. De Boschenaren hadden door de overwinning van afgelopen maandag op bezoek bij Jong Ajax voor even de rode lantaarn overgedragen aan FC Dordrecht, maar de groenhemden maakten door hun overwinning bij Jong PSV dit gegeven weer ongedaan. Jizz Hornkamp Roy Kuijpers bezorgden het team van Jack de Gier de 1-2 overwinning. Ook de laatste wedstrijd in De Vliert werd gewonnen. Jong Utrecht met 3-0 te verslaan.

Gevaarlijkste mannen bij FC Den Bosch zijn aanvalsduo Jizz Hornkamp en Romano Postema. De spitsen zijn samen verantwoordelijk voor een groot deel van de Bossche doelpuntenproductie. Hornkamp maakte er tien, Postema zeven. In Paco van Moorsel bezit de selectie een speler die de Keuken Kampioen Divisie op zijn broekzak kent. De middenvelder speelde al 271 keer op het tweede niveau in Nederland.

Walsen

FC Volendam heeft goede herinneringen aan FC Den Bosch. Eerder dit seizoen walste de formatie van Wim Jonk moeiteloos met 6-0 over de Brabanders heen. Wedstrijden in Stadion de Vliert zijn voor de Volendammers moeilijker te winnen. In 16 Keuken Kampioen Divisie duels won de Volendamse equipe er ‘slechts’ vijf in Den Bosch.

De laatste uitoverwinning was in het seizoen 2016/2017. Rihairo Meulens en Gyliano van Velzen waren met elk twee goals de gevierde mannen in een 2-5 overwinning voor de Palingboeren. Jack Tuijp maakte de vijfde en laatste treffer die wedstrijd. De laatste ontmoeting in Den Bosch eindigde in 1-1. Boy Deul maakte destijds de enige Volendamse treffer.

Laatste vijf wedstrijden:

11-12-2020 | FC Volendam - FC Den Bosch: 6 - 0
Samuele Mulattieri, Nick Doodeman (2x), Dyllandro Panka, Jari Vlak en Micky van de Ven.

13-10-2019 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 1
Nick Runderkamp

08-02-2019 | FC Den Bosch - FC Volendam: 1 - 1
Boy Deul

17-08-2018 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 2
Joey Veerman

25-03-2018 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 0
Rodney Antwi

Twitter & Insta Story

FC Den Bosch - FC Volendam wordt live uitgezonden op ESPN en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #dbovol. De aftrap is vrijdagavond om 18:45 uur.

Tekst: Maarten Schuijl