Kempenaars Recycling houdt relatie met FC Volendam levendig

• zondag, 18 apr 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. En die komen lang niet allemaal uit de nabije omgeving. Zo houdt ook Kempenaars Recycling zijn relatie met FC Volendam levendig.

“FC Volendam is een heel laagdrempelige club, daar willen wij bij blijven horen”, vertelt directeur Eric Kempenaars. “De club doet me een beetje denken aan hoe het er vroeger aan toe ging bij RBC Roosendaal, uit de stad van mijn bedrijf.” In het stadion van FC Volendam springt Kempenaars Recycling onder andere in het oog met een bord boven de tribune. Het bedrijf legt zich voornamelijk toe op het sorteren en vermarkten van verschillende kunststoffen en folies.

Familie

Kempenaars Recycling – dat onlangs haar vijfenzeventigjarige bestaan vierde - kwam ooit bij FC Volendam terecht door een intensieve samenwerking met Kras Recycling, reeds jarenlang een grote partner van FC Volendam. Kempenaars: “Ik zie FC Volendam écht als een warme familie. En dat is eigenlijk ook hoe ik mijn bedrijf zou omschrijven. Eerlijkheid en vertrouwen staan voorop.”

Bijzonder

De ontwikkelingen bij de club – zowel op als naast het veld – zijn voor Kempenaars één van de voornaamste redenen om zijn sponsorschap bij FC Volendam in stand te houden. “De club doet het naar mijn inziens ontzettend goed, ze zijn super bezig. FC Volendam blijft op zowel sportief als commercieel gebied heel actief bezig. Dat vind ik erg bijzonder. Ook blijven ze hun best doen om het contact met de sponsoren en fans goed te onderhouden. Dat is toch erg belangrijk in deze tijd, omdat sponsoren en fans voor de club toch onder de belangrijkste inkomstenbronnen vallen. Nogmaals: FC Volendam is een fijne, laagdrempelige club. Daarom blijven wij van de partij.”