KFC E1 winnaar FEBO E-toernooi 2010

• maandag, 26 apr 2010

Op zondag 25 april werd het FEBO E-toernooi gehouden in het Kras Stadion. Rond 8:30 uur kwamen de eerste teams al binnendruppelen. Er deden in totaal 12 teams mee:

AVV De Volewijckers E2, VVOG E5, HVV Hollandia E2, RKAV Volendam E4, Feboyz Team, ODIN ’59 E2, KFC E1, VV Monnickendam E4, WSV ’30 E1, ASV DWV E1, Jonger Oranje (onder 9) en Odin ’59 E1.

Er werden eerst 18 poulewedstrijden afgewerkt. Daarna moest bekend worden wie er doorgingen naar de halve finale. Tussendoor werden er teamfoto’s gemaakt en kreeg iedere deelnemer uit de handen van de directeur van de FEBO, Hans de Borst en zoon Dennis de Borst, een medaille.

De FC Volendam E4 stond tegenover KFC E1 in de halve finale, en Odin ’59 E1 moest tegen Odin ’59 E2. De jongens van FC Volendam kwamen kracht te kort in de halve finale en daarom won KFC met 2-0.

Hetzelfde gold voor Odin ’59 E2. De wil was er wel maar helaas verloren zij in de halve finale van Odin ’59 E1. De finale ging dus tussen Odin ’59 E1 en KFC E1. Deze teams waren aan elkaar gewaagd. Na 20 minuten speeltijd was de eindstand 1-1, en moest de finale beslist worden door penalty’s. Elk team mocht 10 (!) penalty’s nemen. De keeper van KFC was goed in vorm en stopte een aantal penalty’s, waardoor Odin ’59 E1 niet meer kon winnen. Toch een knappe prestatie van Odin, ze zaten er dicht bij!

Het winnende team, KFC E1, speelt tijdens een thuiswedstrijd van FC Volendam tegen de winnaar van het toernooi op 9 mei aanstaande, voor de FEBO-cup. Wordt dus vervolgd!

{foto1}