Koen Blommestijn jaagt profdroom na en sluit aan bij Jong FC Volendam

• zaterdag, 18 apr 2020

Aanvaller Koen Blommestijn komt vanaf komend seizoen uit voor FC Volendam. De twintigjarige aanvaller komt over van Ajax Amateurs, waar hij afgelopen seizoen opzien baarde met zijn doelpuntenproductie. De geboren Amstelvener tekent een contract tot de zomer van 2022, met een optie voor nog een jaar. Hij sluit in eerste instantie aan bij Jong FC Volendam.

De weg die Blommestijn aflegde naar het profbestaan is niet alledaags. De aanvaller speelde in het verleden voor amateurclubs Legmeervogels, SV Argon en ASC Waterwijk en besloot na zijn periode als jeugdvoetballer een half jaar op wereldreis te gaan. In de Verenigde Staten en Canada trainde hij mee met diverse universiteiten en clubs. Ondanks de mogelijkheden om op het Noord-Amerikaanse continent als contractspeler te blijven voetballen, besloot Blommestijn terug te keren om zijn droom profvoetballer te worden in Nederland na te jagen. Na een jaar bij FC Almere in de tweede klasse, maakte de spits afgelopen seizoen de overstap naar Ajax Amateurs. In het tweede team was Blommestijn goed voor negentien treffers in twaalf duels, waarna hij werd overgeheveld naar de hoofdmacht. Ook in de Derde Divisie bleef hij scoren; in tien duels was het vijf keer raak.

'Leef voor voetbal'

“Scoren geeft mij het lekkerste gevoel dat er is”, stelt Blommestijn. “Ik leef voor het voetbal en ik heb hard gewerkt om dit te bereiken. Mijn droom als profvoetballer ga ik bij FC Volendam proberen te verwezenlijken. De trainers, spelprincipes en de aanvallende speelstijl spreken mij erg aan. Ik kijk uit naar een mooie periode waarin ik alle mogelijkheden krijg om mezelf te ontwikkelen”.

'Typische Nummer 9'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen is blij met de komst van de goalgetter. “Koen heeft een bijzondere aanloop genomen in zijn voetbalcarrière, maar hij zal bepaald niet de eerste zijn die desondanks ver kan komen. Dit is een typische 'Nummer 9', een spits die leeft voor doelpunten met een grote honger en drive om beter te worden."

Van Leeuwen is te spreken over de kwaliteiten van Blommestijn. "Koen is fysiek sterk, heeft snelheid en diepgang en is bijna perfect tweebenig. Hij is weer een mooi voorbeeld van een ruw talent, waarbij we hebben gekeken naar zijn potentie en inschatten dat er nog veel rek in zit. Hij start bij Jong FC Volendam, van daaruit is het aan Koen om zich met behulp van onze staf en experts verder te ontwikkelen.”