Koploper Almere City FC interessante krachtmeting voor FC Volendam

• donderdag, 26 nov 2020

Na twee gelijke spelen tegen TOP Oss en Jong Ajax, zijn de mannen van Wim Jonk op zoek naar drie punten. Komende vrijdagavond komt koploper Almere City FC op bezoek in Volendam. De wedstrijd is live te volgen via FOX Sports 3. Er wordt om 21:00 afgetrapt in het Kras Stadion.

Almere City is zogezegd de huidige koploper in de Keuken Kampioen Divisie. De formatie van trainer Ole Tobiasen presteert de laatste weken goed, maar ging tegelijkertijd keihard met 7-2 onderuit bij concurrent Cambuur. Desondanks was de wedstrijd tegen de Friezen wel de enige die het tot nog toe verloor. Almere City FC wist bijvoorbeeld te winnen van NAC (2-0) en Jong Ajax (1-4).

Gevaarlijkste man aan Almeerse zijde is spits Thomas Verheydt. De aanvaller is dit seizoen al goed voor zes doelpunten in twaalf duels. Daarnaast was hij nog eens vier keer de aangever bij een doelpunt. Ook hielden de Flevolanders al zeven keer de nul dit seizoen. Leider van de Almeerse defensie, Damon Mirani, heeft een verleden in de jeugd van FC Volendam.

FC Volendam ontmoette Almere City 29 keer eerder. Het laatste duel dat de Volendammers speelden tegen de Almeerders vond plaats op 8 september 2019. Almere City won die wedstrijd met 1-0 door een doelpunt van Shayon Harrison. De balans over de laatste vijf onderlinge competitiewedstrijden is licht in het voordeel van de Almeerders. De laatste Volendamse overwinning dateert uit het seizoen 2018/2019. In Almere won Het Nieuwe Oranje met 0-2 door doelpunten van Kevin Visser en Nick Doodeman.

De oranjehemden doen het thuis over het algemeen goed tegen de Almeerse formatie. Van de in totaal veertien thuiswedstrijden, verloor FC Volendam er slechts één (2-3, seizoen 2014-2015). Negenmaal werd er gewonnen. Bij de laatste thuisoverwinning, in 2016, moest er een verlenging aan te pas komen om een winnaar te bepalen. In de tweede ronde van KNVB Beker zorgden Kees Kwaman en Bert Steltenpool dat er uiteindelijk doorgebekerd werd: 2-1.

Laatste vijf wedstrijden

08-09-2019 | Almere City - FC Volendam: 1 - 0

13-01-2019 | Almere City - FC Volendam: 0 - 2
Kevin Visser, Nick Doodeman

12-10-2018 | FC Volendam - Almere City: 2 - 2
Nick Doodeman (2x)

28-04-2018 | Almere City - FC Volendam: 2 - 0

01-12-2017 | FC Volendam - Almere City: 1 - 1
Rodney Antwi

Twitter & Insta Story

De wedstrijd FC Volendam - Almere City wordt live uitgezonden op FOX Sports 3 en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #volalm. De aftrap is vrijdagavond om 21:00 uur.