KRAS Stadion decor voor Koningsspelen 2015

• dinsdag, 28 apr 2015

Vrijdag 24 april jl. werd voor de derde maal in gemeente Edam-Volendam de Billy’s Koningspelen georganiseerd. Ruim 1400 leerlingen van de groepen 5 tot en met 8 van maar liefst tien basisscholen uit de gemeente namen deel aan deze zonovergoten dag! Na de openingsceremonie in Sporthal Opperdam, waarin Kabouter Co een verhaal vertelde over hoe Billy de Beer bidons naar alle sportlocaties bracht, wethouder Kroon-Sombroek een openingswoord sprak, door alle kinderen de sportiviteits-eed werd uitgesproken en natuurlijk bij het hijsen van de Nederlandse vlag het volkslied luidkeels werd meegezongen, vertrokken de kinderen na de ‘s ochtendspits tien en ‘s middags twaalf takken van sport.

Mede door de hulp van vele partners en handen kan Sport-Koepel terugkijken op een geslaagde dag. Langs deze weg wil de stichting de volgende partijen bedanken voor de bijdrage: Bakkerij van Pooij, KTS Volendam, Kirchhoff Fysio, Klaas Leek, bakkerij Gorter, Baltus, Succes Schoonmaak, Don Bosco College, Sportacademie Amsterdam, van Fraassen traveling, de gemeente Edam-Volendam, Bowling De Zedde, Zwembad De Waterdam en natuurlijk alle leerlingen, ouders, docenten en schoolleiding van de deelnemende basisscholen!

Daarnaast de enthousiaste medewerking van de volgende verenigingen: HV KRAS/Volendam, RKAV, FC Volendam, zwemvereniging EDVO, Volleybalvereniging MOVE, TV Dijkzicht, Budocentrum Fun & Fit, Schaakvereniging Volendam, Basketbalvereniging Volendam en FlagFootball Nederland (de AFBN).
Sport-Koepel hoopt ook volgend jaar weer de Billy’s Koningsspelen te willen organiseren. Daarover binnenkort meer informatie.