Kunstgrasveld FC Volendam goedgekeurd

• vrijdag, 06 aug 2010

Afgelopen woensdag is het nieuwe, in het KRAS Stadion geïnstalleerde, FieldTurf veld onderworpen aan de strengste testen door ISA Sport en goedgekeurd als FIFA 2 STAR veld. Dit gepatenteerde FieldTurf concept werd geïnstalleerd door C.S.C. Ceelen Sport Constructies en is een veld dat voldoet aan tal van specifieke eigenschappen die uitstekend passen in de wens van meer en meer clubs en gemeenten om verstandig om te gaan met gebruikte materialen en milieubelastende of moeilijk recyclebare materialen zoveel mogelijk te vermijden.

Zo is het gebruikte zand (silica zand) en rubber (100% cryogeen) van een zodanige kwaliteit dat wordt verwacht dat dit voor de levensduur van 2 velden gebruikt zal kunnen worden ! Daarnaast zijn de naden van het veld genaaid, wat niet alleen voorkomt dat naden open kunnen gaan staan, maar wat tevens garandeert dat een veld in de toekomst makkelijk verplaatsbaar is, zonder dat er sprake is van verlies aan beschikbaar kunstgras.

De belijning wordt daarnaast gespoten met een speciaal ontwikkelde milieuvriendelijk verf, waardoor het veld er niet alleen natuurlijker uitziet, maar waardoor het bij toekomstige verplaatsing volledig kan worden hergebruikt.

De gepatenteerde FieldTurf Infill Mix zorgt voor uitstekende ‘grip’ van de voetbal noppen in het veld en wordt mede daardoor ervaren als het gevoel dat natuurgras het best benadert. Dit komt mede doordat de infill hoogte van dit concept ruim 45 mm bedraagt. De voetballer kan daardoor onmogelijk in contact komen met de rug van het kunstgras.

Het ‘oude’ veld dat in het KRAS Stadion lag werd recentelijk wederom goedgekeurd als FIFA 2 STAR (voor het 5de seizoen !!) en krijgt een nieuwe toepassing als speel- en trainingsveld. De kwaliteit van dit veld was nog zodanig goed dat het nog makkelijk 4 tot 5 jaar mee moet kunnen, ondanks dat het de afgelopen jaren zo’n 2200 tot 2400 speeluren heeft verwerkt. C.S.C. Ceelen Sport Constructies heeft ervoor gezorgd dat het veld zodanig werd verplaatst, dat de speeleigenschappen intact bleven.

Het FieldTurf Duraspine Ultra 63 Patented concept wordt dit jaar in Nederland tevens geïnstalleerd voor betaald voetbal clubs SV Excelsior (stadion) en AGOVV (stadion).

{foto1}