Laagvlieger Den Bosch laatste jaren lastige hobbel voor FC Volendam

• woensdag, 09 dec 2020

Na de heerlijke climax in Kralingen afgelopen maandagavond, waar er met 2-3 gewonnen werd van Excelsior, wacht vrijdag alweer de volgende uitdaging voor de mannen van Wim Jonk. FC Den Bosch komt op bezoek in het Kras Stadion. De aftrap is vrijdagavond om 18:45. De wedstrijd is live te volgen via FOX Sports 3.

Slechts acht teams beter

De driepunter in Rotterdam betekende alweer het twaalfde duel zonder nederlaag. Wereldwijd kunnen slechts acht teams betere statistieken voorleggen. Koploper in die lijst is FC Flora Tallinn, koploper in de Estse Eredivisie. Het team is inmiddels achttien wedstrijden ongeslagen. Bovendien is FC Volendam in de tweede periode met nog vier duels te gaan opgeklommen naar plek drie. De achterstand op Almere City FC is één punt, terwijl Cambuur (reeds in het bezit van een periodetitel) drie punten voorsprong heeft.

FC Den Bosch bezet momenteel de negentiende plaats en heeft evenveel punten als hekkensluiter MVV. Het laatste duel dat de Bosschenaren wonnen was op 22 september. In eigen huis werd MVV met 2-0 aan de kant gezet. Het resultaat van afgelopen zondag kan door de Bosschenaren gezien worden als positief. Het duel tegen hoogvlieger NEC eindigde in een 2-2 gelijkspel. In uitduels behaalde het team van trainer Erik van der Ven slechts één punt. Op bezoek bij Roda JC werd het 0-0.

Splijtende pass

Gevaarlijkste man aan Bossche zijde is Kevin Felida. De middenvelder laat dit seizoen al mooie dingen zien en zal voor FC Volendam een bedreiging zijn. Felida beschikt over een splijtende pass, waarmee hij gevaar kan stichten voor de Bosschenaren. Ryan Trotman is de clubtopscorer van de Brabanders. De linksbuiten trof tot nu toe drie keer het doel.

FC Volendam en FC Den Bosch troffen elkaar 47 keer eerder in een onderling duel. 21 keer werd er gewonnen door de Volendammers, tien keer werden de punten gedeeld tussen beiden. Van de laatste drie edities wonnen de Volendammers er geen.

Rodney Antwi

Het laatste duel vond plaats op zondag 13 oktober 2019. In het Kras Stadion werd er met 1-1 gelijkgespeeld. Nick Runderkamp kopte in de eerste helft FC Volendam op voorsprong, maar in de tweede helft maakten de Bosschenaren gelijk via Ryan Trotman. De laatste overwinning op FC Den Bosch was in het seizoen 2017-2018. De Volendammers wonnen door een doelpunt van Rodney Antwi met 1-0.

Laatste vijf wedstrijden

13-10-2019 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 1
Nick Runderkamp

06-02-2019 | FC Den Bosch - FC Volendam: 1 - 1
Boy Deul

17-08-2018 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 2
Joey Veerman

25-03-2018 | FC Volendam - FC Den Bosch: 1 - 0
Rodney Antwi

17-11-2017 | FC Den Bosch - FC Volendam: 3 - 1
Enzo Stroo

Twitter & Insta Story

De wedstrijd FC Volendam - FC Den Bosch wordt live uitgezonden op FOX Sports 3 en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #voldbo. De aftrap is vrijdagavond om 18:45 uur.