Laagvlieger FC Dordrecht volgende potentiële prooi voor FC Volendam

• donderdag, 28 okt 2021

De vijfde wedstrijd in twee weken brengt FC Dordrecht naar het Kras Stadion. Koploper FC Volendam ontmoet de nummer laatst van de ranglijst. Een tegenstander die niet valt te onderschatten, blijkt uit voorgaande edities. De aftrap aan de Dijk is om 20.00 uur.

FC Dordrecht is beroerd begonnen aan het seizoen. De Dordtenaren, die sinds de zomer onder leiding staan van Michele Santoni, wisten slechts één keer een overwinning te boeken. Jong Ajax werd in augustus met 1 - 2 aan de kant gezet. Sindsdien eindigden de Schapenkoppen telkens aan de verkeerde kant van de score. Wel snoepte het punten af van onder anderen Almere City FC (2-2) en Jong FC Utrecht (2-2).

Vrijdag wist de Dordste formatie wel een 3 - 0 achterstand om te draaien in een 3 - 3 gelijkspel op bezoek bij FC Den Bosch. Dat leverde blije gezichten op in het Zuid-Hollandse kamp en daardoor wordt met een goed gevoel de reis naar het vissersdorp ingezet. Al kreeg het midweeks een domper te verwerken toen er voor de TOTO KNVB Beker met 3-0 werd verloren van SV Spakenburg. De topscorer aan de kant bij FC Dordrecht is de Griekse spits Nikolas Agrafiotis. Hij wist tot op heden vier keer het net te vinden.

Veertigste onderlinge duel

FC Volendam en FC Dordrecht spelen komende vrijdag hun veertigste onderlinge duel in de Keuken Kampioen Divisie. FC Volendam heeft op de balans een lichte voorsprong. Zestien keer gingen de Volendammers aan de haal met de drie punten, dertien keer werd het een gelijkspel en tien keer wisten de Dordtenaren te winnen.

Het laatste duel werd vorig seizoen gespeeld in Dordrecht. Aan de Krommedijk werd het een 0 - 0 gelijkspel. Sowieso maken de groenhemden het FC Volendam haast altijd lastig. FC Volendam won slechts één van de afgelopen vier edities. Dat was in het thuisduel van afgelopen seizoen en wel met heel dikke cijfers: 7-1. De doelpunten kwamen op naam van: Franco Antonucci, Derry John Murkin (2x), Samuele Mulattieri (2x), Martijn Kaars en Dean James.

Laatste vijf edities

15-01-2021 | FC Dordrecht - FC Volendam: 0 - 0

23-10-2020 | FC Volendam - FC Dordrecht: 7 - 1

13-09-2019 | FC Volendam - FC Dordrecht: 1 - 1
Darius Johnson

01-04-2019 | FC Volendam - FC Dordrecht: 3 - 4
Jari Vlak, Dani van der Moot en Cas Peters

02-11-2018 | FC Dordrecht - FC Volendam: 1 - 2
Cas Peters (2x)

Ticketverkoop

Het is mogelijk om online je tickets te bestellen. Voor deze wedstrijd kun je per persoon maximaal vier kaarten aanschaffen. Klik hier om je ticket online te bestellen. Het is ook mogelijk om je ticket te kopen op de wedstrijddag aan de stadionkassa.

Instagram, Twitter & Radio

Kun je niet aanwezig zijn in het stadion? Dan is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram.

CoronaCheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom hebben personen vanaf 13 jaar naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:
- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen;
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.