Late treffers nekken Jong FC Volendam tegen Scheveningen

• zaterdag, 16 apr 2022

Jong FC Volendam is zaterdagmiddag in eigen huis tegen een zure nederlaag aangelopen. Door twee late treffers nam SVV Scheveningen de punten mee: 0-2.

Jong FC Volendam verscheen attractief aan de aftrap. Al in de tweede minuut was de ploeg van trainer Kiki Musampa dicht bij de openingstreffer. Een afvallende bal werd door Younes Taha op de pantoffel genomen, maar tot zijn teleurstelling ging de bal voorlangs. Daarna deelde de thuisploeg een aantal speldenprikjes uit, maar ook die resulteerden niet in een treffer.

Kort voor rust werden ook de bezoekers - met oud-prof Lex Immers als meest opvallende naam in de basis - gevaarlijk. Gelukkig stond Kayne van Oevelen op zijn post om de gelijke stand intact te houden. Aan de overkant kreeg Jong FC Volendam dé kans om de voorsprong te grijpen. Via Lequincio Zeefuik en Tayrell Wouter, kwam de bal voor de voeten van Taha. De middenvelder leek de hoek voor het uitkiezen te hebben, maar schoot de bal naast.

Pech

Bij de start van de tweede helft leek de 1-0 alsnog te vallen, ware het niet dat Zeefuik ongelooflijk veel pech had. Zijn harde kopbal van dichtbij spatte uiteen op de lat. Voor het doel van Jong FC Volendam was het ook even billenknijpen, toen Mike de Niet in kansrijke positie opdook. Hij punterde de bal naast het doel.

Het tweede bedrijf bleek een stuk vermakelijker dan de voorgaande vijfenveertig minuten. Na een kleine zeventig minuten spelen was daar opnieuw een grote mogelijkheid om de brilstand van het scorebord te schieten. Joey Antonioli brak door en ging alleen op Scheveningen-goalie Van der Maaten af. De inzet van de middenvelder ging echter naast. Luttele minuten later was het Van Oevelen die zijn ploeg staande hield, door de sterkere te zijn in de één-op-één.

Domper

Van Oevelen moest later wel het antwoord schuldig blijven, toen Jari de Jong een vrije trap strak in de bovenhoek schoot en het clubje meegereisde Scheveningen-supporters daarmee tot juichen bracht. Dat konden ze later opnieuw doen, toen Mike de Niet aan alle Volendamse hoop een einde maakte en de 0-2 binnenwerkte. Een flinke domper voor de manschappen van Musampa, die hierdoor tegen een zure thuisnederlaag aanlopen en Scheveningen in het klassement voorbij zich zien gaan. Maandag (15.30 uur) gaat Jong FC Volendam op bezoek bij Sparta Rotterdam.

Scoreverloop:
81' Jari de Jong 0 - 1
89' Mike de Niet 0 - 2

Jong FC Volendam: Kayne van Oevelen; Rob Tol (80' Givairo Read), Sjors Kramer, Billy van Duijl, Josh Hilton; Samir Ben Sallam (46' Jim Beers), Milan de Haan, Younes Taha (66' Hamza Rahaoui); Tayrell Wouter (66' Joey Antonioli), Lequincio Zeefuik (66' Leon Maloney), Jordi Blom.

SVV Scheveningen: Sven van der Maaten; Tyrone Owusu (10' Kevin Gomez-Nieto), Gautam Kalpoe, Jari de Jong, Rubin Koorndijk; Ricardo de Vlugt, Maarten Rieder; Mehmet Aldogan, Lex Immers, Tim Peters (84' Rowdy van der Putten), Mike de Niet (89' Crescendo van Berkel).

Tekst: Brian Wijker
Foto's: Jan Mulder