LIVE RADIO: FC Dordrecht - FC Volendam

• maandag, 14 feb 2011

De wedstrijd van vanavond is live te volgen via de link op Radio Rijnmond:

Voor de derde keer tegen FC Dordrecht

Op maandag 14 februari ontmoet FC Volendam in FC Dordrecht dit seizoen voor de derde keer. De eerste thuiswedstrijd van dit succesvolle seizoen was tegen de voormalige club van trainer Gert Kruys. Ook in de beker kwam FC Volendam FC Dordrecht tegen, toen aan de Krommedijk. Beide wedstrijden werden door FC Volendam gewonnen. Thuis werd het door Melvin Platje een nipte 1-0 zege. Ook de bekerwedstrijd was het scoreverschil maar een doelpunt. Al in de eerste seconden scoorde Laszlo Zsidai, waarna FC Dordrecht vol overgave op jacht ging naar de gelijkmaker. Kalisse was de maker daarvan diep in de tweede helft. Toch trok FC Volendam aan het langste einde, toen Henny Schilder een op het oog weinig kansrijke aanval toch scorend wist af te handelen.

In het elftal van FC Volendam, dat in augustus de eerste overwinning binnensleepte, waren Paul de Lange en Thijs Sluijter basisspelers. Inmiddels zijn ze op huurbasis actief voor Almere City FC. De overige negen spelers kennen FC Dordrecht als hun broekzak. Ze weten ook, dat het veld van Dordt hoge eisen stelt aan de spelhandelingen. Er wordt keihard werken en een flink uithoudingsvermogen gevraagd. Een veld voor voetbal met opgestroopte mouwen. Die ervaring heeft de ploeg al een paar weken. Ook bij Telstar en Emmen was het een echt winterveld. FC Volendam mag dus laten zien ervan geleerd te hebben.

FC Dordrecht heeft afgelopen vrijdag tegen Sparta Rotterdam de hoop op een periodetitel voorlopig verloren zien gaan. Na twee keer op voorsprong te zijn gekomen, ging Sparta uiteindelijk toch met de winst terug over de Maas. Deze wedstrijd telt nog voor de derde periode, dus is ze vooral van belang voor de algemene klassering. Daar heeft FC Volendam ook een duidelijke boodschap aan. De strijd bovenin is nog lang niet beslist. De laatste twaalf wedstrijden bieden nog een hoop perspectief. Het voetbal zoals FC Volendam liet zien tegen FC Den Bosch en in de tweede helft tegen Emmen vraagt om een mooi vervolg. De spelers hoeven niet te twijfelen aan de kwaliteit van het doelnet. Er mag flink uitgehaald worden. Scoren is het parool! Met het oog op FC Zwolle, dat meteen hierna volgt is succes in Dordrecht de beste doping.