LIVESTREAM RADIO: FC Emmen - FC Volendam

• vrijdag, 11 feb 2011

De wedstrijd van Emmen - FC Volendam is te volgen op de livestream van RTV Drente:

mms://91.213.69.147/RTVRadio

Opstelling >>>

In de thuiswedstrijd tegen FC Emmen werd onverwacht een 1-3 nederlaag geleden. Na tien minuten stond het al 0-2, waarmee een hoogst merkwaardige avond ingezet werd. In de voorafgaande wedstrijden had FC Volendam geen enkele nederlaag geleden. Opmerkelijk was, dat met dat resultaat een serie startte, die pas afgelopen zondag echt doorbroken werd. De overgang van 2010 naar 2011 had niet de kwaliteit die FC Volendam in de eerste maanden van dit seizoen getoond had.

Deze vrijdag staat opnieuw Emmen op het menu. Het Volendamelftal weet wat er te gebeuren staat. FC Emmen zette na die mooie avond in Volendam nog een aantal goede resultaten neer. Zo werd ook FC Zwolle in eigen huis met 3-4 verrast. In Emmen zal Volendam dus kunnen rekenen op een optimaal gemotiveerde tegenstander. FC Volendam zelf is dat ook. Eindelijk zag de technische staf tegen FC Den Bosch een wedstrijd, zoals die in de trainingen al talloze keren was langs gekomen. Het oefenen had steeds een tien, de uitvoering bepaald niet. Tegen FC Den Bosch zat er weer diepte in het spel, de spitsen vonden elkaar weer, en ook vanuit de middenlinie werd gescoord. Alle wensen voor een mooi seizoenslot werden ingewilligd.

In de wedstrijden tegen Emmen wordt altijd flink gescoord. In de laatste drie thuiswedstrijden tegen Emmen maakte FC Volendam maar liefst zeventien doelpunten. In de laatste drie uitwedstrijden in Drenthe kwam FC Volendam tot acht doelpunten. Al deze goals leverden veertien van de achttien punten op. FC Emmen zette daar acht doelpunten en twee punten tegenover. Statistisch gezien mogen de toeschouwers dus een boeiend kijkspel verwachten. Vorig seizoen zorgde Michiel Kramer voor drie van de vier doelpunten, waarmee hij meteen zijn naam vestigde. In de laatste thuiswedstrijd was het Jack Tuijp die een prachtig doelpunt produceerde. Ook tegen FC Den Bosch kwam Jack Tuijp weer tot scoren. Hij is op weg naar honderd doelpunten in het Volendamshirt. Wellicht dat ook in Emmen zijn naam met vergulde letters kan worden bijgeschreven.