Lo Fo Sang in beroep tegen schorsing na rode kaart

• maandag, 08 dec 2014

Na een lichte enkelblessure keerde Lo Fo Sang gisteren tegen Telstar weer terug in de basis: “Ik had zaterdag tijdens het trainen geen pijn meer en zei tegen de trainer dat ik het gewoon wilde proberen”, vertelt hij. En dus stond de verdediger gisteren gewoon aan de aftrap in het Kras Stadion, maar al voor het einde van de eerste helft moest hij de kleedkamer weer opzoeken vanwege een rode kaart.

“Mijn standbeen gleed weg, dus ik liet me gewoon vallen. Maar ik raakte hem niet en hij raakte mij niet”, zegt hij over het duel waarbij hij rood kreeg. “Ik dacht eerst dat de scheidsrechter hem een gele kaart zou geven voor een schwalbe, ik schrok er echt van dat ik die rode kaart kreeg. Sowieso stond Erik Schouten nog naast mij, dus het was geen doorgebroken speler.”

De aanklager betaald voetbal kwam met een schikkingsvoorstel van één wedstrijd, maar daar gaat Lo Fo Sang dan ook niet mee akkoord: “Het was echt niet terecht, ik raakte hem niet en daarom ga ik in beroep. Donderdag moet ik naar Zeist en dan mag ik hopelijk vrijdag tegen FC Emmen gewoon spelen.”

De tweede helft van FC Volendam – Telstar bekeek de linksback vanaf de tribune: “Ik was wel teleurgesteld en geïrriteerd, maar ik ben m'n teamgenoten natuurlijk wel blijven steunen. Het was een ongelukkig moment, maar ik voelde me toch schuldig tegenover het team dat ze het zonder mij moesten doen. Dus ik ben extra blij dat ze toch hebben gewonnen”, besluit hij.