Marengo: “Hadden het in de tweede helft af moeten maken”

• vrijdag, 03 apr 2015

In de wedstrijd tegen Jong FC Twente werd Tom Overtoom verkozen tot man van de wedstrijd, maar ook Ludcinio Marengo leverde een grote bijdrage aan het 2-2 gelijkspel. Na een 2-0 achterstand leverde hij de assist bij de 2-1 van Kevin Brands, in de tweede helft waren de rollen omgedraaid en was Marengo zelf de doelpuntenmaker.

Voor hem persoonlijk dus een goede wedstrijd, maar met een gelijkspel kon de buitenspeler niet tevreden zijn: “We gaven in de eerste helft veel te makkelijk kansen weg. Die penalty wordt dan makkelijk gegeven en de tweede goal valt na balverlies op het middenveld, dat is onnodig.” Toch bleef hij vertrouwen houden in een goed resultaat: “We wisten wel dat we er minimaal een gelijkspel uit zouden slepen en hadden hier zeker de drie punten kunnen pakken.”

Dat de overwinning uiteindelijk niet werd behaald, zorgde dan ook voor teleurstelling: “Ik denk dat we in de tweede helft zeker kansen hadden om het af te maken. Het is leuk dat ik dan eindelijk weer scoor, maar als we gelijkspelen heb ik er ook niet veel aan”, aldus Marengo. Na de winterstop was de aanvaller in een dipje beland: “Ik hoor dan dat mensen denken dat ik minder gemotiveerd, omdat ik bij ADO Den Haag heb getekend”, verwijst hij naar zijn overstap die deze zomer plaats zal vinden. “Maar dat is zeker niet zo, mijn teamgenoten weten dat ze me kunnen vertrouwen en dat ik alles blijf geven”, gaat hij verder.

Marengo is dan ook duidelijk over zijn doelstellingen voor dit seizoen: “Ik wil hier afsluiten met promotie naar de Eredivisie. Het zou geweldig zijn om volgend jaar tegen FC Volendam te kunnen spelen.”