Mathieu Boots neemt afscheid als profvoetballer

• vrijdag, 16 apr 2010
  • Leestijd: 1 minuut

FC Volendam verdediger Mathieu Boots heeft gister zijn laatste wedstrijd als profvoetballer gespeeld. Voor aanvang van de wedstrijd kreeg Boots uit de handen van voorzitter Henk Kras een pondje Volendammer paling en een bos bloemen uitgereikt. Tegen FC Omniworld startte Boots in de basis maar kreeg in de 82ste minuut een publiekswissel. Mathieu kondigde al eerder aan na het seizoen een punt achter zijn carrière als profvoetballer te zetten. Door een beenbreuk eerder dit seizoen kwam de speler dit seizoen slechts tot veertien optredens in de hoofdmacht.

Volgende week woensdag ondergaat Boots een kijkoperatie aan zijn enkel, hierdoor mist hij de slotwedstrijd tegen FC Dordrecht.

Boots speelde tot dusver 173 wedstrijden voor Volendam. De middenvelder uit Venhuizen kwam in zijn loopbaan tevens uit voor KV Mechelen (België) en Yokahama (Japan).

{foto1}