Meer dan 200 kinderen bij FC Volendam Voetbal Experience

• maandag, 15 sep 2014

Voorafgaand aan de wedstrijd FC Volendam – FC Den Bosch was er voor de kinderen op het stadionterrein een heuse Voetbal Experience georganiseerd. Dit gebeurde in samenwerking met Sport-koepel Edam – Volendam. Met onder andere een gatenbord om op te schieten, een snelheidsmeter en een springkussen, vermaakten de meer dan 200 (!) aanwezige kinderen zich prima.

{foto1}

De 7-jarige Jim uit Volendam had het goed naar zijn zin: “Het is super leuk hier, ik heb alle spellen al gedaan en het ging super goed. Vooral het gatenbord vond ik leuk.” Maar ook van buiten Volendam waren veel kinderen aanwezig, zoals Pepijn en Daan uit Krommenie: “We hebben net zelf in het stadion gespeeld, dat vond ik super vet”, vertelt Pepijn. “Ik vind hier alles leuk, maar het gatenbord het leukst, en ik ben op de foto geweest met Jan Smit”, vult Daan zijn vriendje aan.

Wil Spanjer van FC Volendam en Martin Kuitert van Sportkoepel Edam – Volendam waren erg tevreden over het verloop van de middag. Wil: “Het was even afwachten hoe het zou gaan, maar het ging heel goed. Alle scorekaarten waren op, er zijn dus meer dan 200 kinderen geweest, geweldig! FC Volendam wil dat een voetbalwedstrijd een gezinsuitje is met plezier voor ouders en kinderen. Zo’n veld met allemaal voetbalspelen draagt daar toe bij. Ik zie niet alleen blije kindergezichten, maar ook blije ouders.’

{foto2}

Voor wie de FC Volendam Voetbal Experience gemist heeft óf nog een keer langs wil komen, is er goed nieuws: zondag 28 september, voorafgaand aan FC Volendam – MVV wordt de voetbal experience opnieuw opgebouwd. Om half 2 staat alles weer klaar!