Update 4 augustus: alle aanvragen verwerkt; kaartverkoop beëindigd

• donderdag, 04 aug 2022

FC Volendam speelt op zondag 7 augustus om 12.15 uur haar eerste Eredivisie-uitduel bij FC Groningen. De verkoop start op maandag 25 juli om 19.00 uur en eindigt donderdag 5 augustus om 00.00 uur. Voor het uitvak zijn 600 Kaarten beschikbaar. Voor autokaarten geldt een gereduceerd tarief. Supporters hebben de mogelijkheid om met de georganiseerde supportersbus of de auto af te reizen naar Groningen. Kaarten zijn exclusief verkrijgbaar via de ticketshop van FC Volendam.

Georganiseerde busreis

Voor de georganiseerde busreis zijn 475 kaarten beschikbaar. De kosten voor de busreis én het wedstrijdticket zijn in totaal € 40,-. De bus vertrekt om 09.00 uur vanaf Tase-terrein (parkeerplaats waar de Dirk van den Broek stond).

Auto

Autokaarten voor FC Groningen-uit zijn te koop in de online ticketshop van FC Volendam. Er zijn 125 kaarten beschikbaar voor supporters die met de auto reizen. De prijs per autokaart is €9,-. Supporters die met de auto gaan dienen hun kaart om te wisselen bij P4 in Groningen. Op P4 is het nuttigen van alcohol niet toegestaan. (Oostendeweg 43, 9723 HJ Groningen)

Volledig online

De verkoop van kaarten voor het uitvak vindt vanaf heden volledig online plaats. Om online kaarten aan te schaffen dien je in het bezit te zijn van een uitkaart. Lees hier hoe jij een uitkaart aan kunt vragen. De aanvraag van uitkaarten kan tot vijf werkdagen duren, dus zorg dat je jouw aanvraag uiterlijk vrijdag 29 juli indient om de wedstrijd tegen FC Groningen te kunnen bijwonen.

Zodra jouw aanvraag is verwerkt kun je online tickets aanschaffen voor uitwedstrijden. Voor het aanschaffen van kaarten voor uitwedstrijden heb je de pas fysiek niet nodig. In jouw persoonlijk online omgeving wordt automatisch verwerkt dat jij in het bezit bent van een uitkaart. De fysieke uitkaart is wel nodig zodra je de bus instapt. Het is voor fans alleen mogelijk om uitwedstrijden bij te wonen met je eigen persoonlijke uitkaart.

Update 4 augustus:

Inmiddels zijn alle verzoeken voor uitkaarten verwerkt en heeft iedereen die voor 3 augustus een uitkaart heeft aangevraagd het aankooprecht voor uitwedstrijden in hun account staan. Controleer voor jezelf of dit ook daadwerkelijk het geval is. Als de uitwedstrijd tegen FC Groningen zichtbaar is en u kunt bestellen, dan is het verwerken succesvol afgerond. Indien dit niet het geval is raden wij aan contact op te nemen met FC Volendam.

Omdat het te kort dag is om de uitkaarten op te sturen ontvangen de supporters die naar Groningen afreizen hun uitkaart voordat zij de bus in stappen. Supporters die met de auto afreizen ontvangen hun uitkaart op P4 in Groningen. Supporters die niet afreizen naar Groningen kunnen hun uitkaart afhalen bij de administratie van het Kras Stadion. Doe dit voordat je van plan bent een uitwedstrijd te bezoeken.

Aanvullend zijn er enkele zaken waar supporters die afreizen naar Groningen rekening mee dienen te houden:

• Alle afreizende supporters dienen hun identiteitsbewijs op zak te hebben
  • Op het omwisselpunt bij P4 in Groningen is het verboden om alcoholische dranken te nuttigen
  • Het stadion is om 10.45 uur geopend
  • In het bezoekersvak wordt alcohol geschonken
  • FC Groningen staat een maximum van twee trommels toe in het bezoekersvak